خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 04 تیر 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تفاهم‌نامه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه‌نشین تبریز منعقد شد

ایسنا | استان‌ها | پنجشنبه، 26 دی 1398 - 12:32
تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین وزارت کشور، استانداری آذربایجان‌شرقی و شهرداری تبریز در راستای اجرای برنامه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه‌نشین شهر تبریز منعقد شد.
اجتماعي،تبريز،كنترل،كاهش،منعقد،محلات

ایسنا/آذربایجان شرقی تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین وزارت کشور، استانداری آذربایجان‌شرقی و شهرداری تبریز در راستای اجرای برنامه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه‌نشین شهر تبریز منعقد شد.
استاندار آذربایجان شرقی در جلسه امضای این تفاهم‌نامه، ساماندهی بافت‌های حاشیه‌نشین و ناکارآمد شهری در استان را یکی از ضروریت‌های کنونی کلانشهر تبریز دانست و گفت: ساماندهی این محلات نقش بسیار مهمی در رفع سایر معضلات اجتماعی دارد.
محمدرضا پورمحمدی ادامه داد: در کنار ساخت و ساز مناسب و ایمن و همچنین توسعه کالبدی برای همشهری‌های ساکن در این مناطق، باید برای ارتقای فرهنگی و آموزشی نیز برنامه‌ ویژه‌ای داشته باشیم و بدون توجه به این‌ موضوع، نمی‌توان انتظار رفع معضلات اجتماعی را داشت.
او خاطرنشان کرد: حاشیه‌نشینی در تبریز هم به لحاظ وسعت و هم به لحاظ ترکیب جمعیتی از وضعیت خاصی برخوردار است و باید با توجه ویژه تمامی دستگاه‌های اجرایی و همراه‌کردن مردم، برنامه ویژه‌ای در این زمینه داشته باشیم.
به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، این تفاهم نامه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله) در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و در چارچوب سیاست‌ها وخط مشی‌های مصوب شورای اجتماعی کشور و به منظور طراحی و اجرای برنامه‌های فوق‌العاده برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی منعقد شد.