قیمت نفت باز هم کاهش یافت
قیمت نفت روز پنجشنبه با کاهش نگرانیها و تنشها همچنان رو به کاهش است.
باشگاه خبرنگاران جوان؛ مريم حسينى - قیمت نفت روز پنجشنبه با کاهش نگرانیها در مورد عرضه و بهبود تردد نفتکشها از طریق تنگه هرمز همچنان رو به کاهش است.
نفت خام برنت، شاخص بینالمللی، در ساعت ۰۶:۱۰ به وقت گرینویچ، ۱.۷ درصد کاهش یافت و به زیر ۷۲.۵۰ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت وست تگزاس اینترمدیت، شاخص ایالات متحده، ۱.۴ درصد کاهش یافت و به حدود ۶۹.۴۰ دلار در هر بشکه رسید.
قیمتها به سطوحی که قبل از شروع جنگ خاورمیانه در اواخر فوریه دیده میشد، بازگشتند، زیرا سرمایهگذاران پس از بازگشایی این آبراه کلیدی، روی بهبود عرضه جهانی نفت خام سرمایه گذاری کردند.
طبق گزارش شرکت ردیابی تجارت کپلر، از زمان توافق آمریکا و ایران برای بازگشایی تنگه هرمز، بیش از ۲۰ نفتکش حامل حدود ۳۵ میلیون بشکه نفت خام از این تنگه عبور کردهاند.
انتظار میرود بیشتر این محمولهها تا اوایل ماه اوت به مقاصد آسیایی برسند و این امر به انتظارات مبنی بر بهبود عرضه فیزیکی نفت خام در هفتههای آینده میافزاید.
تنگه هرمز یکی از مهمترین کریدورهای انرژی جهان است که سهم زیادی از صادرات دریایی نفت خام و گاز طبیعی مایع از تولیدکنندگان خلیج فارس از این مسیر باریک عبور میکند.
منبع: آناتولی