خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اطلاعات جامع نصب دوربین مداربسته

ایسنا | بازار | سه شنبه، 11 آذر 1399 - 12:31
فرآیند خرید و نصب دوربین مداربسته دارای مراحلی است که می بایست با آگاهی کافی انجام شود. این مراحل شامل : دسته بندی نیازها و قابلیت های مورد نظر، دریافت مشاوره از نمایندگی های معتبر دوربین مداربسته، خرید، انتخاب نصاب حرفه ای، فرآیند نصب و تنظیم دوربین مداربسته، می شود.
دوربين،نصب،مداربسته،مرحله،بايست،مراحل،كابل،ذخيره،دستگاه،شبكه ...

فرآیند خرید و نصب دوربین مداربسته دارای مراحلی است که می بایست با آگاهی کافی انجام شود.
این مراحل شامل : دسته بندی نیازها و قابلیت های مورد نظر، دریافت مشاوره از نمایندگی های معتبر دوربین مداربسته، خرید، انتخاب نصاب حرفه ای، فرآیند نصب و تنظیم دوربین مداربسته، می شود.
به گزارش ایسنا، بنابراعلام فراگستر الکترونیک، همانطور که می دانیم، انتخاب و نصب دوربین مداربسته، از جمله مراحلی است که در کارآیی و تامین نیازهای کاربران نقش پر رنگی را ایفا می کند.
در این متن نکات لازم نصب دوربین مداربسته را شرح خواهیم داد.
روش نصب دوربین مداربسته
نصب دوربین مداربسته، از جمله مراحلی است که می بایست توسط فرد یا افراد حرفه ای و متخصص در حیطه نظارت تصویری انجام شود که اصطلاحا به " نصاب "معروف هستند، در غیر این صورت اختلال در شرایط نصب و عدم رعایت استانداردها، عدم عملکرد درست سیستم نظارتی و خسارات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.
همانطور که می دانیم دوربین های مداربسته به صورت های تحت شبکه و کواکسیال (آنالوگ) طراحی و ارائه می شوند که مراحل نصب هر کدام متفاوت خواهد بود.
نصب دوربین مداربسته تحت شبکه (IP)، به مراتب پیچیده تر از دوربین آنالوگ است.
نصب دوربین تحت شبکه، علاوه بر تجهیزات نصب که شامل: کابل شبکه، سوئیچ، سوکت شبکه و ...
می شود، برای تنظیم آن نیازمند یک لپ تاپ یا کامپیوتر در پروژه هستیم، این در حالی است که نصب دوربین آنالوگ به غیر از تجهیزات نصب که شامل: کابل کواکسیال، سوکت BNC، آداپتور و ...
می شود، الزامی به وجود لپ تاپ یا کامپیوتر در پروژه برای تنظیم کردن نیست.
با استفاده از لپ تاپ و کامپیوتر، می توانید از طریق مرورگر وب، به تنظیمات NVR، DVR و دوربین IP، دسترسی پیدا کرد و یا با استفاده از نرم افزارهای CMS و Tools دوربین مداربسته، تصاویر را مدیریت و برخی دیگر از تنظیمات را انجام داد.
مراحل نصب دوربین مداربسته
اجرای دقیق مراحل نصب دوربین مداربسته، کمک شایانی در نصب سریع و استاندارد خواهد داشت که پس از خرید آگاهانه، نوبت به اجرای این مراحل است.
در این بخش، این مراحل را شرح خواهیم داد اما توجه داشته باشید که این مراحل، می بایست توسط یک نصاب حرفه ای انجام شود.
.
اولین مرحله، جانمایی دقیق دوربین هاست، انتخاب ارتفاع و زاویه ی نصب مناسب، نقش پر رنگی را در ارائه ی تصاویر مناسب یک دوربین مداربسته ایفا می کند.
یک نصاب حرفه ای، جانمایی دوربین را متناسب با تصاویر مورد نیاز کاربر انجام می دهد.
در این مرحله، بهتر است که محل جانمایی علامت گذاری شود و سپس مراحل پیچ شدن انجام شود.
بهتر است پیش از جانمایی دوربین ها، محل قرارگیری دستگاه ذخیره ساز را تعیین نمایید تا مرحله کابل کشی، به سهولت انجام شود.
.
دومین مرحله، پیچ کردن دوربین بر روی دیوار یا سقف است که محل آن ها متناسب با نوع دوربین تعیین می شود، به عنوان مثال معمولا دوربین های دام بر سقف یا گوشه ی دیوار نصب می شوند، دوربین های بولت بر روی دیوار نصب می شوند و دوربین های اسپید دام، در ارتفاع بر روی دیوار یا دکل یا اجسام دکل مانند نصب می شوند.
در این مرحله می بایست از اتصال محکم دوربین، مطمئن شد و نباید دوربین را روی سطوح سست یا فلزی بدون عایق نصب کرد چرا که نصب دوربین مداربسته روی فلزات، سبب اختلال در ارائه ی تصاویر شفاف و وضوح بالا می شود.
.
سومین مرحله، کابل کشی است.
در این مرحله، می بایست مسافت کابل کشی استاندارد را در نظر داشت، چرا که اگر مسافت کابل کشی از حد استاندارد بیشتر باشد، نویز یا قطع و وصلی تصاویر را به همراه خواهد داشت.
همچنین، فاصله دوربین تا آداپتور نیز نباید زیاد باشد و بهتر است برای هر دوربین یا دستگاه ذخیره ساز یک آداپتور جداگانه استفاده شود.
اگر از دوربین تحت شبکه استفاده می کنید، فواصل سوئیچ ها و فواصل دوربین ها تا سوئیچ یا تا دستگاه ذخیره ساز نیز بسیار حائز اهمیت است.
در این مرحله از نصب دوربین مداربسته، می بایست عملیات داکت کشی انجام شود و کابل های تصویر، شبکه و یا آداپتور در معرض کابل های برق فشار قوی و امواج الکترومغناطیسی قرار نگیرند.
همچنین، انجام اتصالات لازم دوربین مداربسته به دستگاه ذخیره ساز، یکی دیگر از کارهایی است می بایست در این مرحله انجام شود.
.
چهارمین مرحله، انجام تنظیمات لازم دوربین مداربسته و دستگاه ذخیره ساز است که این مرحله در دوربین تحت شبکه و آنالوگ متفاوت است.
در این مرحله، می بایست تنظیمات ساعت و تاریخ، ضبط، انتقال تصویر و ...
را در دستگاه ذخیره ساز انجام داد و اتصالات لازم خروجی دستگاه ذخیره ساز به مانیتور جهت نمایش تصاویر را انجام داد.
اگر کاربر نیازمند انتقال تصویر است، می بایست پس از اعمال تنظیمات انتقال تصویر در دستگاه ذخیره ساز، تنظیمات لازم بر اپلیکیشن گوشی تلفن همراه یا تبلت و یا CMS لپ تاپ یا کامپیوتر را لحاظ کرد.
کلام آخر در خصوص نصب دوربین مداربسته
همانطور که شرح داده شد، مرحله نصب دوربین مداربسته به اندازه مرحله خرید اهمیت دارد و انتخاب یک نصاب حرفه ای و درخواست آن از نمایندگی های مجاز دوربین مداربسته و اجرای مراحل ذکر شده به صورت اصولی و استاندارد، سبب بهره وری مفید کاربران از تجهیزات نظارت تصویری می شود.
انتهای رپرتاژ آگهی