خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش چین به حبس ابد محکوم شد

فارس | بین‌الملل | چهارشنبه، 01 اسفند 1397 - 18:41
رسانه‌های چینی گزارش داده‌اند که رئیس سابق ستاد مشترک ارتش چین در پرونده فساد مالی مجرم شناخته و به حبس ابد محکوم شده است.<br/><br/>
چين،فساد،چيني،ستاد،مشترك،مالي،فانگ

رسانه‌های چینی گزارش داده‌اند که رئیس سابق ستاد مشترک ارتش چین در پرونده فساد مالی مجرم شناخته و به حبس ابد محکوم شده است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاه نظامی در چین «فانگ فنگ هوی» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش و عضو کمیسیون مرکزی نظامی این کشور را در پرونده فساد مالی به حبس ابد محکوم کرده است.
طبق گزارش خبرگزاری «شینهوا»، این ژنرال ارشد نظامی سابق چینی که سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ ریاست ستاد مشترک نیروهای مسلح چین را بر عهده داشته، به دریافت رشوه و داشتن ثروت با منشأ نامعلوم، متهم شده بود.
«فانگ فنگ هوی» ۶۷ ساله در سال ۲۰۱۷ به یکباره از انظار عمومی حذف شد و بعدها مقام‌های چینی تایید کردند که او به فساد مالی متهم شده است.
این ژنرال سه ستاره چینی در اولین سفر رسمی «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور این کشور به آمریکا و دیدارش با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۷ همراه آقای شی بود.
«فانگ فنگ هوی» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش چین و همتای آمریکایی
رئیس‌جمهور چین در سال‌های گذشته کارزار گسترده‌ای با هدف مبارزه با فساد مالی در نظام سیاسی این کشور آغاز کرده است.
در جریان این موج ضدفساد، صدها نفر از مدیران ارشد و میانی به دلیل ارتکاب جرایمی چون سوء استفاده از جایگاه، دریافت رشوه و جمع‌آوری غیرقانونی ثروت، به حبس‌های طولانی و اعدام محکوم شد‌ه‌اند.
انتهای پیام/ق