سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رهاسازی سنجاب‌های ایرانی در طبیعت رومشکان؛ نجات‌بخش بلوط در خطر انقراض است

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 05 مهر 1398 - 09:30
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست رومشکان از رهاسازی سنجاب‌های ایرانی در طبیعت این شهرستان خبر داد و گفت: جمعیت این‌گونه سنجاب در حال انقراض است.
سنجاب،ايراني،زاگرس،لرستان

محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کوهدشت اظهار داشت: استان لرستان یکی از زیستگاه‌های مستعد سنجاب ایرانی در کشور است و این پستاندار در تجدید و احیای جنگل‌های زاگرس نقش بسزایی دارد.
وی افزود: سنجاب ایرانی با نام علمی Sciurus anomalus یکی از گونه‌های مهم جانور در طبیعت لرستان است که به‌دلیل زیبایی آن توسط افراد سودجود مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست رومشکان عنوان کرد: 2بطانه سنجاب ایرانی پس‌از تیمار توسط انجمن‌های زیست‌محیطی مثلث زندگی و حامیان طبیعت در منطقه مِله‌کوه این شهرستان رهاسازی شدند.
احمدی گفت: سنجاب ایرانی میوه بلوط را در زیر خاک مخفی می‌کند و این کار سبب گسترش اکوسیستم بلوطستان در زاگرس می‌شود، اما به‌دلیل زنده‌گیری و قطع بی‌رویه درختان جمعیت این‌گونه سنجاب در حال انقراض است.
انتهای پیام/ش