سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هشدار نارنجی مدیریت بحران تهران؛ وزش باد شدید و گردوخاک در راه است

مهر | اجتماعی و حوادث | شنبه، 06 تیر 1405 - 16:11
رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای وزش باد شدید و گردوخاک از اواخر شنبه تا ظهر دوشنبه خبر داد.
وزش،گرد،باد،استان،قرار،هواشناسي،سامانه،اضطراري،تيرماه،خودداري

به گزارش خبرگزاری مهر، پدرام قودجانی رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، با بیان اینکه هشدار سطح نارنجی شماره ۱۱ اداره کل هواشناسی استان تهران از اواخر وقت شنبه ۶ تیرماه تا ظهر دوشنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۵ اعتبار دارد، اظهار کرد: بر اساس این اطلاعیه، افزایش چشمگیر سرعت وزش باد، به‌ویژه در ساعات شب و ابتدای صبح، پیش‌بینی شده و نیمه غربی و جنوبی استان، به‌ویژه مناطق جنوب‌غربی، بیشتر تحت تأثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.
وی افزود: بر اساس اعلام هواشناسی، احتمال وقوع وزش باد خیلی شدید، خیزش گرد و خاک، انتقال گرد و غبار از استان‌های مجاور، کاهش کیفیت هوا و محدودیت دید وجود دارد و در برخی مناطق مرکزی استان نیز وزش باد شدید تا بسیار شدید به‌صورت لحظه‌ای دور از انتظار نیست.
قودجانی با تأکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی گفت: شهروندان از حضور و توقف در کنار درختان کهنسال، تیرهای برق، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و ساختمان‌های نیمه‌کاره خودداری کنند و نسبت به استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها اطمینان حاصل شود.
رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین از رانندگان خواست هنگام تردد، به‌ویژه در محورهای مستعد گرد و خاک، احتیاط بیشتری داشته باشند و از کوهنوردان نیز خواست از صعود به ارتفاعات و قرار گرفتن بر روی قله‌ها در مدت فعالیت این سامانه خودداری کنند.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های امدادی و خدماتی نیز با توجه به شرایط جوی پیش‌بینی‌شده، در آمادگی لازم برای مواجهه با حوادث احتمالی قرار دارند.