سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رویکرد اقتصادی مرکزی معطوف به تقویت تولید و ارتقای بهره‌وری است

مهر | استان‌ها | شنبه، 06 تیر 1405 - 15:01
اراک- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی‌ گفت: سیاست‌های اجرایی در مدیریت اقتصادی بر پایه حمایت از تولید، ارتقای بهره‌وری و تقویت بنیان‌های اقتصادی این استان استوار است.
بررسي،قرار،آقاعليخاني،فرآيند،كارشناسي،اوليه،تصميم،حمايت

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر آقاعلیخانی پیش از ظهر شنبه در یکصد و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی اظهار کرد: در ابتدای بررسی پروژه‌های مازاد شرکت شهرک‌های صنعتی، با مجموعه‌ای از مقررات و محدودیت‌های اداری مواجه بودیم، با این حال جلوگیری از زیان دولت به‌عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: موضوع از منظر کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت و مکاتبات اولیه نیز از سوی برخی دستگاه‌های نظارتی و امنیتی دریافت شد که بر لزوم دقت و ورود مسئولانه در تصمیم‌گیری تأکید داشته است.
آقاعلیخانی تصریح کرد: با وجود اختلاف‌نظرهای اولیه، بیش از یک جلسه کارشناسی تخصصی برگزار و مقرر شد تصمیم گیری انجام شده، در جهت حمایت از تولید و تقویت آن باشد.
وی ادامه داد: در فرآیند بررسی، تعدیل‌ها و محاسباتی نیز بر مبنای قیمت‌های واقعی و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی انجام شد و تلاش شد تصمیمات به گونه‌ای اتخاذ شود که منافع تولیدکنندگان نیز مدنظر قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی‌ تاکید کرد: انتظار می‌رفت این رویکرد با استقبال مواجه شود، هرچند در برخی موارد نارضایتی‌هایی نیز مطرح شده که امری طبیعی بوده و در فرآیند اصلاحات قابل بررسی و مدیریت است.
وی افزود: این تصمیم در مقایسه با سایر گزینه‌ها، کم‌هزینه‌ترین و مؤثرترین مسیر برای حمایت از تولید بوده و همراهی دستگاه‌های اجرایی می‌تواند زمینه‌ساز تعیین تکلیف نهایی این پرونده و دستیابی به نتیجه مطلوب شود.