خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 04 تیر 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

امنیت سایبری یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های زیرساختی کشور است + فیلم

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | چهارشنبه، 03 تیر 1405 - 19:11
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: این شرکت با بهره‌گیری از ساختار‌های تخصصی و نظارت مستمر، اقدامات متعددی را برای کاهش اختلالات و مقابله با تهدیدات سایبری انجام داده است.
مخابرات،شبكه،امنيت،ارتباطي،كشور،تهديدات،اقدامات،مجموعه

باشگاه خبرنگاران جوان؛ پریزاد اقبالی - لطفی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اهمیت امنیت سایبری در شبکه‌های ارتباطی کشور اظهار کرد: در مجموعه مخابرات ایران، حوزه‌ای تخصصی در سطح معاونت به موضوعات امنیت شبکه و تهدیدات سایبری اختصاص یافته و این حوزه به‌صورت مستمر وضعیت شبکه را رصد و پایش می‌کند.
وی افزود: زیرساخت‌های ارتباطی کشور همواره در معرض انواع تهدیدات و مخاطرات سایبری قرار دارند و این موضوع محدود به مقاطع خاص نیست؛ از این رو نظارت دائمی و اجرای اقدامات پیشگیرانه برای حفظ پایداری خدمات ارتباطی در دستور کار شرکت مخابرات قرار دارد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه اقدامات متعددی برای کاهش اختلالات احتمالی و ارتقای امنیت شبکه انجام شده است، تصریح کرد: به دلیل نقش زیرساختی مخابرات و ارتباط آن با بخش‌های مختلف شبکه ملی اطلاعات و دستگاه‌های اجرایی کشور، حفاظت از امنیت شبکه از اولویت‌های اصلی این مجموعه محسوب می‌شود.
لطفی درباره آمار حملات سایبری و میزان موفقیت در مقابله با آنها در جریان جنگ ۱۲ روزه و عملیات «وعده صادق» گفت: ارائه جزئیات آماری و اطلاعات مرتبط با این موضوع در حیطه مسئولیت بخش‌های تخصصی ذی‌ربط قرار دارد و لازم است از مراجع مربوطه پیگیری شود.
وی در عین حال تأکید کرد: حملات و تهدیدات سایبری وجود داشته است، اما مجموعه مخابرات اقدامات مناسبی را برای مدیریت شرایط و حفظ پایداری شبکه انجام داده و در این زمینه توجه ویژه‌ای به امنیت زیرساخت‌های ارتباطی کشور شده است.