عوارض منفی مصرف خودسرانه مسکن بر کلیه + فیلم
باشگاه خبرنگاران
|
سلامت و پزشکی
|
پنجشنبه، 17 اردیبهشت 1405 - 16:06
متخصص داروسازی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مصرف خودسرانه مسکن سبب افزایش کراتین و عملکرد نامناسب کلیهها خواهد شد.
یاشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدجنیدیمقدم - کیان محمدی، متخصص داروسازی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مصرف خودسرانه مسکن عوارض منفی خواهد داشت؛ به طوری که سبب افزایش کراتین و عملکرد نامناسب کلیهها خواهد شد.
به گفته وی، مصرف مزمن و خودسرانه مسکنها در طی چند ماه، آسیب کلیوی ایجاد میکند.
محمدی تاکید کرد: افرادی که در معرض از دست دادن آب بدن هستند و در آب و هوای گرم زندگی میکنند، اگر خودسرانه مسکن مصرف کنند، باعث بروز آسیب کلیوی در آنها خواهد شد.