خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 27 خرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حضور مقامات ارشد روسیه در سفارت ایران و امضای دفتر یادبود

تسنیم | بین‌الملل | پنجشنبه، 03 خرداد 1403 - 22:12
وزیر حمل ونقل فدراسیون روسیه به همراه شاور و نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور، با حضور در اقامتگاه سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، با امضای  دفتر یادبود شهادت آیت الله رئیسی و سایر همراهان در حادثه سقوط بالگرد، مراتب تسلیت خود را ابراز داشتند.
ايران،روسيه،ايگور،دوكشور،جلالي،كاظم،تداوم،جمهور،حمل،رئيس

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رمان استاراویت وزیر حمل ونقل فدراسیون روسیه به همراه ایگور لویتین مشاور و نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور، با حضور در اقامتگاه سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، با امضای دفتر یادبود شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور فقید و سایر همراهان در حادثه سقوط بالگرد،، مراتب تسلیت خود را به دولت و ملت ایران ابراز داشتند.
رمان استاراویت و ایگور لویتین در ادامه و طی گفتگو با کاظم جلالی سفیر ج.ا.ایران در فدراسیون روسیه، با اشاره به روابط خوب دوکشور بر ضرورت تداوم توافقات قبلی بین دوطرف جهت عملیاتی شدن پروژه های توافق شده قبلی بویژه کریدور شمال جنوب تاکید کردند.
در این دیدار کاظم جلالی با تشکر از وزیر حمل ونقل و بخصوص تلاش‌های ایگور لویتین و دیگر مسئولین عالی رتبه روسی جهت پیگیری حادثه تلخ سقوط بالگرد ایرانی از جمله نشست مشترک برگزار شده در کرملین به ریاست ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، از پیگیری‌های به عمل آمده طرف روسی تشکر و قدردانی کرد.
کاظم جلالی با اشاره بر روند روز افزون همکار‌ی‌های دوکشور، نظارت و مدیریت عالیه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر سیاست خارجی ایران و ثبات رویکرد سیاست خارجی کشورمان را یادآوری نمود و بر تداوم تعمیق مناسبات همه جانبه ی ایران و روسیه تاکید کرد.
بررسی آخرین وضعیت توافقات انجام شده فیمابین بخصوص گذرگاه بین المللی شمال جنوب و تداوم تعاملات وزارتخانه حمل و نقل دوکشور، از دیگر موضوعات طرح شده بین طرفین بود.
انتهای پیام/