خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 27 خرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سردار دیپلماسی ایران به روایت مردم عزادار + فیلم

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 03 خرداد 1403 - 20:30
وزیر دیپلماسی ایران با شکوهی وصف ناپذیر در شهرری تشییع و با حضور پرشور مردم شهید پرور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) آرام گرفت.
شهيد،شهرري،خدمت،پيكر،خاكسپاري،تشييع،ديپلماسي،شبستان،مجاهد،سا ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، ظهر امروز تشییع و خاکسپاری دیپلمات مقاومت و شهید راه خدمت در شهرری با حضور وصف ناپذیر مردم این خطه برگزار شد.
از ساعتی قبل از زمان اعلام شده مردم در میدان بسیج مستضعفین تجمع کرده بودند و با وجود گرمای هوا زیر آفتابی سوزان با فرزندان خود در انتظار پیکر شهید بودند که در عمر وزارتش همواره به غزه و کودکانشان فکر می‌کرد.
.
مردم شهرری برای استقبال از رئیس جمهور هم با همین شور و اشتیاق در همین خیابان‌ها حضور داشتند اما این بار بار و همراه رئیس جمهور مردمی قرار بود به شهرری سفر کند و در این دیار شهیدپرور آرام بگیرد.
وقتی پیکر شهید امیر عبداللهیان به شهرری رسید مردم برای او که در راه خدمت به شهادت رسید سنگ تمام گذاشتند و پشت پیکر این شهید والا مقام عزاداری کردند.
جمعیت بسیار زیاد بود و عجیب این بود که در میانه راه تشییع با خیر شدیم ظرفیت شبستان حضرت عبدالعظیم (ع) که محل خاکسپاری این شهید راه خدمت بود، تکمیل است، لذا بسیاری از مردم به نشانه احترام به امیر دیپلماسی و خانواده عزادارش به سایر صحن‌های حرم رفتند.
پس از پایان آئین خاکسپاری مردم تا ساعتی بعد هم همچنان خود را برای قرائت فاتحه بر مزار این شهید والامقام به شبستان حرم می‌رساندند تا دین خود را به مسئولی که مسئولانه کار کرد و در راه خدمت جان خود را از دست داد، ادا کنند.
گفتنی است، پیش از آن نیز سردار دیپلماسی ایران امروز صبح برای اخرین بار به وزارت خارجه رفت؛ دیداری با همکارانش داشت و پس از انجام مراسم وداع، پیکر این مجاهد انقلابی برای تدفین به شهرری منتقل شد و با شکوه تاریخی بر روی دوش مردم تشییع شد.
مردم امیرعبداللهیان را وزیری مجاهد، مقتدر، انقلابی و در خدمت ملت و کشور دانست و تاکید کردند امیرعبداللهیان برای عزت و اقتدار ایران اسلامی لحظه‌ای از پای ننشست و همواره در میدان و دیپلماسی مقتدرانه عمل کرد.
انتهای پیام/