خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نیوزویک: وضع مردم آمریکا خوب است ولی درک نمی‌کنند - تسنیم

تسنیم | اقتصادی | جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 16:31
نشریه نیوزویک آمریکا با وجود اذعان به نتایج نظرسنجی اخیر خود درباره وضعیت اقتصاد این کشور مدعی شد که این نظرات برخلاف صحبت کارشناسان آمریکایی است.
درصد،اقتصاد،وضعيت،نظرسنجي،گزارش،نيوزويك،بدتر،مسير،مالي

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه نیوزویک آمریکا در گزارشی با انتشار نتایج نظرسنجی اختصاصی اخیر خود به این موضوع اذعان کرد که اکثر مردم این کشور فکر می‌کنند که اقتصاد در مسیر اشتباهی پیش می‌رود و بسیاری نیز برنامه اقتصادی جو بایدن موسوم به "بایدنومیکس" Bidenomics را عامل آن می‌دانند.
در ادامه این گزارش آمده است: اما کارشناسان (اقتصادی) در گفتگو با نیوزویک می‌گویند که وضعیت اقتصاد ایالات متحده در مقایسه با اکثر اقتصادهای غربی نسبتاً خوب است.
بر اساس این گزارش، بدبینی بسیاری از آمریکایی‌ها نسبت به اقتصاد این کشور، "احتمالاً با این واقعیت مرتبط است که تصویر اقتصادی به طور عینی پیچیده است و درک آن در حال حاضر دشوار است."
این بدبینی گسترده مردم آمریکا نسبت به اقتصاد در نتایج نظرسنجی موسسه مشاوره‌ای استراتژی "ردفیلد و ویلتون" Redfield & Wilton Strategies منعکس شده است که به نمایندگی از نیوزویک در 11 آوریل انجام شد.
طبق این نظرسنجی، حدود 50 درصد از آمریکایی ها معتقدند که اقتصاد ایالات متحده در مسیر اشتباهی قرار دارد، در حالی که تنها 25 درصد از آنها معتقدند که این اقتصاد در مسیر درستی حرکت می‌کند.
این گزارش می‌افزاید: نظر آمریکایی‌ها همچنین نسبت به وضعیت مالی خود منفی است.
حدود 42 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که وضعیت مالی آنها در سال گذشته بدتر شده است.
تنها 26 درصد گفتند که بهبود یافته است، در حالی که 32 درصد گفتند که ثابت مانده است.
حدود 47 درصد از آمریکایی ها می‌گویند که اکنون از نظر مالی بدتر از سه سال قبل هستند، در مقابل 26 درصد گفته‌اند وضعیت بهتری دارند و 27 درصد نیز می‌گویند که وضعیتشان تقریباً مشابه همان دوران است.
حدود 45 درصد نیز گفتند که اکنون وضعیتشان بدتر از قبل از همه گیری کرونا است، در حالی که 28 درصد اعلام کردند که وضعیت بهتری دارند و 27 درصد تقریباً وضعیت مشابهی را تجربه می‌کنند.
این نظرسنجی بر اساس مصاحبه با 1500 رای دهنده واجد شرایط در این کشور صورت گرفته است.
انتهای پیام/