خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شرط پلاک‌گذاری خودروهای وارداتی در کیش چیست؟ - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 - 18:12
مدیر توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش گفت: برخلاف شرایط واردات خودرو ها در سال های گذشته، ظرفیت های ارزی کشور و چارچوب شماره گذاری خودرو های وارداتی تغییر کرده است.
كيش،واردات،خودرو،آزاد،حقيقي،مجوز،هيبريدي،ذوقي،حقوقي،اشاره

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، مهدی ذوقی روز پنجشنبه در برنامه خبری با اشاره به وارد شدن 100 دستگاه خودروی سواری هیبریدی به کیش، گفت: خودرو‌های وارداتی پس از گذراندن تشریفات استاندارد‌های 85 گانه خودرویی به زودی پلاک خواهند شد.
وی بیان داشت: مصوبه هیئت وزیران به عنوان خط مشی واردات خودرو در کشور است و براساس این مصوبه مناطق آزاد کشور مجوز واردات خودرو‌های سواری هیبریدی و برقی را دارند.
مدیر توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش با تاکید بر رعایت عدالت در صدور مجوز واردات خودرو، خاطرنشان کرد: افراد حقیقی و حقوقی با دارا بودن مجوز‌های اعتبارسنجی مالی، مجوز اقتصادی و مسئولیت پذیری در انجام تعهدات می‌توانند مجوز واردات خودرو را دریافت کنند.
ذوقی در خصوص ایجاد ایستگاه شارژ و ارائه خدمات به خودروها هیبریدی، گفت: برای ایجاد ایستگاه شارژ و ارائه خدمات و ساخت باطری خودرو‌ها با شرکت‌های دانش بنیان مراحل مقدماتی اجرای کار انجام شده است.
وی با اشاره به ظرفیت بالای بازار کیش برای واردات خودرو، گفت: ازمه ثبت سفارش خودروها، تخصیص سهمیه ارزی مناطق آزاد و منطقه آزاد کیش است.
این مقام مسوول ابراز داشت: خودرو‌های وارداتی به کیش تولید شرکت تویوتا و در مدل‌های 2023 و 2024 هستند که در ناوگان حمل و نقل عمومی و به افراد حقیقی عرضه خواهند شد.
ذوقی با اشاره به مشوق‌های در نظر گرفته برای واردات خودرو در کیش، گفت: با نگاه ویژه هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش برای تشویق بازرگانان، افراد حقیقی و حقوقی 5 درصد تعرفه واردات برای واردات خودرو‌های افراد حقیقی و حقوقی در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/7558