خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پرچم های داعش برای برافراشته شدن آماده می‌شود

مشرق | بین‌الملل | جمعه، 07 اردیبهشت 1403 - 20:18
ايران،سوريه،منطقه،تروريستي،قدرت،گروه،هژمون،بريتانيا،دريايي،ن ...

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی ایران،شهر خورشید در مطلبی با عنوان پرچم های داعش برای برافراشته شدن آماده می‌شود ، نوشت:
در هفته گذشته داعشی ها در چند نقطه عملیات خاصی انجام دادند به عنوان مثال گروه تروریستی داعش با موشک دوش پرتاب در حومه شرقی حمص به یک وانت متعلق به لشکر هفدهم ارتش سوریه شلیک کرد، اما گلوله به هدف اصابت نکرد.
این که داعشی هه در روز روشن از فاصله 4 کیلومتری شهر شلیک کرده اند درواقع موضوع افزایش قدرت خطرناک داعش در بیابان و تهدید شهرها را تایید می کند.
واقعیت این است که داعش بی سر و صدا در سوریه و عراق قدرت می گیرد.
این واقعیت که دوش پرتاب ها شروع به آشکار شدن کرده اند نشان می دهد که داعش مناطق وسیعی از صحرا را برای خود ایمن کرده است تا بتواند راحت عمل کند.
در حال حاضر هسته های داعش در شهرک های دو طرف رودخانه در حومه دیرالزور فعالیت می کنند و حملاتی را انجام می دهند و البته از حراج مردم به زور مالیات می گیرند.
اگرچه جمع آوری مالیات در منطقه ارتش سوریه چندان اتفاق نمی افتد، جذب شبه نظامیان و حملات در مقیاس کوچک در حال افزایش است.
این سازمان تروریستی شروع به گسترش به سمت حسکه و رقه در منطقه پ‌ک‌ک کرده است.
منطقه حمله داعش نیز از منبج تا قامشلی گسترش یافته است.
نفوذ داعش در ادلب و شمال حلب هرگز کاهش نیافته و فقط سرکوب شده است.
از زمانی که کولانی شروع به مبارزه با شوراهای خود کرد، داعش از این هرج و مرج نهایت استفاده را کرد و شروع به برخاستن کرد.
همچنین عملیات بمب‌گذاری داهشپایان یافتن نشست گروهی از رهبران جهادی با بمب گذاری داعش نشان می دهد که داعش در سطح استراتژیک در حال قدرت گرفتن آنهم به صورت جدی در منطقه است.
هم در آفریقا، هم در افغانستان، هم در پاکستان و هم در سوریه و عراق، داعش به طور خطرناکی در حال گسترش و قوی‌تر شدن است و با تمام توان خود را برای بازگشت آماده می‌کنند که نگرانی برای هژمونی به اوج خود برسد و کسی نتواند با آنها مقابله کند.
در زمانی نظم دنیا در حال تغییر است گروه های تروریستی به عنوان نیروی نیابتی یکی از هژمون های دنیا بازی می‌کنند.
اولین بار به صورت رسمی بریتانیا از دزدان دریایی استفاده کرده تا خود را قدرت اول دریاها کند و وقتی نظم دریاها از بین رفت و نظم جدید در آن دوره شکل گرفت حالا نیروی دریایی بریتانیا به سراغ همین دزدان دریایی رفت و بخشی زیادی را جذب خود کرد و بقیه را منهدم کرد.
ان دزد ها بعدا ساختار اصلی دریانوردی مستعمرات بریتانیا را تشکیل دادند.
آمریکا برای مقابله با هژمون ایران از بعد از زلزله ترکیه به سرعت در حال احیای داعش و سایر گروه های تروریستی هست تا در قامت حداکثر 3 گروه علیه دولت سوریه و مقاومت ایران ورود پیدا کنند.
در شرق ایران نیز در شمال افغانستان و بخش هایی از پاکستان داعشی ها دوباره تحت مدیریت سازمان اطلاعات آمریکا و ترکیه و برخی از کشورهای عربی منطقه در حال بازسازی است تا علیه ایران و یارانش به کار گرفته شود و این آخرین شانس آمریکا برای مقابله با تثبیت نهایی هژمون ایران است.
*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.