خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

گزارش هولناک سازمان ملل از شرایط غیرانسانی زنان و کودکان غزه

تسنیم | بین‌الملل | سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403 - 11:13
کارشناسان سازمان ملل در گزارشی با اشاره به زنده به گور شدن صدها فلسطینی در غزه توسط ارتش صهیونیستی، به وضعیت هولناک زنان به ویژه زنان باردار در نوار غزه پرداخته است.
غزه،زنان،ملل،سازمان،اسرائيل،باردار،نوار،كارشناسان،گزارش،ارتش ...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که چند هفته از کشف گور‌های دسته جمعی در بیمارستان ناصر در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه می‌گذرد (گورهایی که بعد از عقب نشینی نظامیان صهیونیست از این بیمارستان کشف شد و اطلاعات نشان می‌دهد که اشغالگران این گورها را برای پنهان کردن اجساد غیرنظامیان فلسطینی که توسط ارتش اشغالگر قتل عام شده بودند حفر کرده‌اند)، کارشناسان سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای مشترک فاش کردند که شواهد نشان می‌دهد تعداد زیادی از غیرنظامیان در این گورها توسط ارتش اسرائیل زنده به گور شده‌اند.
ارتش اسرائیل صدها نفر را در غزه زنده به گور کرده است
کارشناسان سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کردند که 390 جسد اخیراً در گورهای دسته جمعی در بیمارستان‌های ناصر و شفاء در نوار غزه پیدا شده‌اند که در تعدادی از آنها نشانه‌هایی از شکنجه و اعدام دیده می‌شود و بیانگر آن است که این اجساد متعلق به افرادی هستند که زنده به گور شده‌اند.
در این بیانیه که دیروز در ژنو منتشر شد کارشناسان سازمان ملل از ادامه گزارش‌های مربوط به تجاوزات وحشیانه و خشونت علیه زنان و دختران فلسطینی از جمله زنان و دخترانی که توسط نیروهای اشغالگر صهیونیستی از غزه ربوده شده‌اند ابراز نگرانی کردند.
کارشناسان سازمان ملل تاکید کردند که ما از هدف قرار گرفتن زنان فلسطینی توسط ارتش اسرائیل از طریق این حملات وحشیانه و غیرانسانی به شدت وحشت زده شدیم و شواهد نشان می‌دهد که اسرائیل از هیچ ابزاری برای نابودی زندگی آنها و محروم کردن آنها از حقوق اولیه خود دریغ نکرده است.
وضعیت غیرانسانی زنان باردار در غزه
این کارشناسان گزارش دادند که زنان و دختران و کودکان غزه بیش از سایر غیرنظامیان در معرض خطر قرار دارند و تا 29 آوریل 2024 بیش از 14500 کودک و 9500زن توسط ارتش اسرائیل قتل عام شده‌اند.
همچنین از میان 77643 مجروحی که در نوار غزه وجود دارد 75 درصد آنها زن هستند و بیش از 8000 نفر هم تاکنون مفقود یا زیر آوار هستند که می‌توان حدس زد حداقل نیمی از آنها زن و کودک باشند.
کارشناسان سازمان ملل تاکید کردند که نیروهای اسرائیلی بزرگترین کلینیک باروری در نوار غزه که طبق گزارش‌ها 3000 جنین در آن نگهداری می‌شد را منهدم کردند.
بیش از 183 زن روزانه در غزه در میان شرایط وحشتناک در حالی که حتی داروی مسکن هم پیدا نمی‌شود زایمان می‌کنند و این در حالی است که صدها نوزاد به دلیل نبود برق برای راه‌اندازی دستگاه‌ها جان خود را از دست می‌دهند.
در ادامه این گزارش تاکید شده است که این شرایط وحشتناک منجر به افزایش سقط جنین در میان مادران در نوار غزه تا 300 درصد شده و 95 درصد از زنان باردار و شیرده با سوء تغذیه شدید مواجه هستند.
همچنین گزارش نهادهای بین‌المللی نشان می‌دهد که زنان باردار فلسطینی در سایه بمباران‌ها و نبود امکان دسترسی به بیمارستان در اغلب موارد مجبورند فرزندان خود را در میان آوارها به دنیا بیاورند و بسیاری از آنها جانشان را از دست می‌دهند.
همچنین به دلیل نبود امکانات در بیمارستان‌ها، در بسیاری از موارد، زنان باردار مجبور به سزارین بدون بیهوشی شده‌اند که بسیار وحشتناک است.
«تیس انگرام» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز روایت دردناکی از وضعیت زنان باردار و مادرانی که به تازگی فرزندان خود را به دنیا آورده‌اند ارائه داده و اعلام کرد که مادران در غزه برای دریافت مراقبت‌های پزشکی، تغذیه و محافظت کافی قبل، حین و بعد از زایمان با چالش‌های غیر قابل تصوری روبرو هستند.
میزان مرگ و میر نوزادان در نوار غزه بسیار زیاد بوده و نمی‌توان تعداد دقیق آنها را مشخص کرد.
به گفته این مقام سازمان ملل، در شرایط ازدحام بیش از حد و منابع محدود، تیم‌های پزشکی مجبور می‌شوند تا سه ساعت پس از سزارین، مادران را از بیمارستان خارج کنند.
این شرایط مادران را در معرض خطر سقط جنین، مرگ، مرده‌زایی، زایمان زودرس و آسیب‌های روانی قرار می‌دهد.
همچنین زنان باردار و شیرده و نوزادان در شرایط غیر انسانی در کمپ‌های موقت زندگی می‌کنند و از سوء تغذیه و خطر نوشیدن آب ناسالم رنج می‌برند.
پیش‌تر نیز «زنان سازمان ملل» یک نهاد حمایتی زنان است، گزارش داده بود که از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه، بیش از 10 هزار زن در غزه جان خود را از دست دادند.
بر اساس این گزارش، از میان تعداد زنان جان باخته در غزه 6 هزار نفر مادر بودند که این منجر به یتیم شدن 19 هزار کودک در غزه شده است.
نهاد زنان سازمان ملل همچنین عنوان کرد: زنانی که از بمباران اسرائیل و عملیات زمینی نجات یافتند، آواره و بیوه شده و با گرسنگی روبرو هستند.
انتهای پیام/