خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

42 درصد تسهیلات اشتغال به فارغ‌التحصیلان بیکار اعطا می‌شود - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 16:12
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از تخصیص 42 درصدی تسهیلات اشتغالزا به حوزه فارغ التحصیلان بیکار این استان خبر داد.
استان،همدان،اشتغال،زمينه،شعباني،تشويقي،نفر،ايجاد،درصد

یوسف شعبانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار‌ داشت: از آنجا که درصد زیادی از بیکاران استان همدان قشر تحصیلکرده هستند، بنابراین 42 درصد از تسهیلات اشتغال امسال در استان همدان به این بخش اختصاص داده شده است.
وی افزود: باتوجه به دستور استاندار و ابتکار عمل معاون اقتصادی استان همدان برنامه امسال این اداره کل برای ایجاد اشتغال فراهم کردن زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان و ورود آن‌ها به بازار کار است.
مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران حدود 80 درصد است، بیان کرد: در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان با پارک‌های علم و فناوری و پیوند صنعت و دانشگاه گفت‌وگوها و تعاملات طولانی و گسترده‌ای صورت گرفته و به جد تمرکز استان بر فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان به ویژه قشر تحصیلکرده است.
شعبانی با اشاره به تحقق 118 درصدی تعهد ایجاد اشتغال استان همدان در سال گذشته، تاکید کرد: از میزان تعهد اشتغال‌زایی امسال استان که 17670 نفر است بیش از 7000 نفر به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بیش از 10 هزار نفر به افراد دیپلم و کمتر تعلق دارد.
وی با بیان اینکه اولویت بعدی ما امسال ایجاد طرح‌های کار‌آفرین در استان همدان است، گفت: دولت سیزدهم به طرح‌های کارفرمایی و اشتغال‌آفرین تا سقف 4 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.
مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به طرح‌های تشویقی دولت در حمایت از اشتغال، عنوان کرد: این طرح‌های تشویقی دولت شامل یارانه دستمزد، مشوق‌های بیمه‌ای و طرح‌های کارورزی است که از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند.
شعبانی تاکید کرد: به طور قطع اگر کارفرمایان و صاحبان طرح‌های تولیدی و خدماتی از این طرح‌های تشویقی مطلع باشند قطعاً با انگیزه بیشتر در مسیر اشتغال و کارآفرینی گام بر می‌دارند و زمینه جهش تولید با مشارکت مردم در استان همدان بیش از پیش محقق می‌شود.
انتهای پیام/