خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 28 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان احیا شد

مشرق | اقتصادی | جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 04:41
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۲۳۹ واحد غیر فعال بخش کشاورزی استان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون به چرخه تولید بازگشته که ۱۶ واحد از این تعداد پرورش مرغ گوشتی است.
لرستان،كشاورزي،تن،استان،توليد،درصد،افزايش

به گزارش مشرق، سید عماد شاهرخی روز پنجشنبه در نشست با مدیرکل دفتر ترویج، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور افزود: سالانه ۴۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در لرستان انجام می شود که ۳۰ درصد بیشتر از نیاز استان است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۲۰۰ تن مرغ مازاد در استان ذخیره سازی شده است ادامه داد: همچنین ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن طی فعالیت دولت سیزدهم در لرستان به بهره‌برداری رسیده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به افزایش تولید در بخش کشاورزی اضافه کرد: سال گذشته ۲۶ هزار تن معادل پنج هزار میلیارد ریال در مصرف آرد استان صرفه‌جویی شد.
شاهرخی یادآور شد: تولید گندم لرستان از ۱۲۳ هزار تن در دولت دوازدهم به ۵۳۰ هزار تن در دولت سیزدهم افزایش یافته و در حوزه گلخانه نیز سطح زیر کشت از ۷۸ به ۱۳۰ هکتار رسیده است.
وی با بیان اینکه سطح زیر کشت دانه‌های روغنی در لرستان از ۲ هزار و ۲۰۰ به ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش یافته است تصریح کرد: ضایعات یکی از چالش‌های بخش کشاورزی استان است که برای رفع این مشکل باید از ادوات به روز در حوزه برداشت استفاده کرد و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت نیز در این خصوص راهگشا است.
رییس جهاد کشاورزی لرستان همچنین با اشاره به اینکه ۲۳ درصد از اشتغال لرستان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: ۱۸ تا ۲۰ درصد از تولید ناخالص استان هم مربوط به بخش کشاورزی بوده و از ۳۰ هزار اشتغالی که سال گذشته در سامانه رصد ثبت شده بود سه هزار و ۱۰۰ مورد مربوط به بخش کشاورزی است.