خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ارسال مواد غذایی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان توسط نیروی هوایی

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 13:06
آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
منطقه،اعزام،استان،جاسك،سيلاب،فروند

امیر سرتیپ دوم خلبان جعفری، فرمانده پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد، گفت: یک فروند هواپیمای ترابری سی-۱۳۰ متعلق به پایگاه هوایی شهید لشکری، شامل شش هزار بسته آب معدنی، پنج تن مواد غذایی و پنج هزار نان بسته بندی شده به منظور کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان به این منطقه اعزام شد.
پیش از این نیز پس از بارش سیل آسا در استان هرمزگان و در پی ناپدید شدن سه نفر از اهالی یکی از روستا‌های شهرستان جاسک و درخواست کمک از منطقه دوم ولایت نیروی دریایی ارتش مستقر در جاسک، یک فروند بالگرد این نیرو برای امداد رسانی به منطقه مورد نظر اعزام شد و افراد گیر افتاده در سیلاب را نجات و به مکان امن انتقال دادند.
انواع بالگردها، خودرو‌های سنگین، ادوات مهندسی، پشتیبانی رزمی نیروی زمینی به منطقه اعزام و عملیات امدادرسانی در مناطق سیل‌زده استان‌های درگیر سیلاب در منطقه جنوب شرق کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.