خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 31 فروردین 1403 - 18:12
امام جمعه موقت بیرجند گفت: مردم باید مطالبه گر و خودشان سهیم باشند و با امر به معروف و نهی از منکر که وظیفه همگانی است، وارد میدان شوند و از طرح فراجا حمایت کنند.
اسلامي،دشمن،مختاري،حجاب،فرهنگ،اشاره،بيرجند،اسلام،عفاف،جمعه،ع ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد مختاری امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیرجند اظهار کرد: همه تلاش پیامبران این بوده که همه ابعاد وجودی انسان را رشد و پرورش دهند لذا باید طبق برنامه الهی حرکت کنیم که آسیب نبینیم.
وی با بیان اینکه تقوای جنسی یکی از ابعاد تقوا است، ادامه داد: انسان‌های مومن و متدین باید وظایف خود در حوزه مسائل جنسی آشنا شوند تا رشد کنند.
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مختاری با یادآوری اینکه دشمن در اندلس قدیم با ترویج بی بندوباری و فساد توانست مسلمانان را شکست دهند، افزود: تا مردم ما عفاف و حجاب و دین دارند بر دشمن غلبه خواهند کرد؛ بنابراین همه ما باید به این مسائل و تقوای جنسی توجه کرده و رعایت کنیم.
وی با اشاره به اینکه حجاب قانون کشور و رعایت قانون در همه دنیا واجب و لازم است، بیان کرد: امروز حجاب یک مسئله ملی و امنیتی است و دشمن با شعارهای فریبنده زن، زندگی و آزادی امنیت کشور را هدف قرار داده و به دنبال براندازی نظام اسلامی است.
همه مردم باید مراقب کرامت انسانی خود باشند و برخلاف مصالح ملی و امنیتی کشور حرکت نکنند.
حجت‌الاسلام مختاری با اشاره به اینکه همه نهادها و فعالان فرهنگی موظف هستند در حوزه عفاف و حجاب تبیین‌گری کنند، گفت: دشمن با غول رسانه‌ای گاهی ذهن جوانان را منحرف می‌کند که ما با تبیین‌گری وظیفه داریم آنان را نسبت به نقشه‌های دشمن آگاه کنیم.
وی با بیان اینکه دولت و حکومت اسلامی نیز در این زمینه وظیفه دارد و باید قبل از همه در دستگاه‌های اجرایی مسئله عفاف و حجاب را نهادینه کنند، ادامه داد: مردم باید مطالبه‌گر و خودشان سهیم باشند و با امر به معروف و نهی از منکر که وظیفه همگانی است، وارد میدان شوند و از طرح فراجا حمایت کنند.
امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه بی‌تفاوتی در حوزه عفاف و حجاب خطرناک است، افزود: ما حمایت و پشتیبانی خود را از اقدام ارزشمند فراجا اعلام می‌کنیم و باید قاطعانه و در چارچوب قانون با این پدیده شوم کشف حجاب‌ها در سطح جامعه برخورد شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری در ادامه به مسئله فلسطین به عنوان مهمترین مسئله جهان اشاره کرد و کشتار مردم مظلوم غره را فاجعه جامعه بشریت دانست و گفت: «وعده صادق» عملیات مشروع، دفاعی و به موقع رزمندگام اسلام تبریک می‌گوییم و خدا را بخاطر این عملیات که مایه عزت و غرور است، شاکریم.
وی با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ما با نعمت فرهنگ فاخر اسلامی و شهادت‌طلبی این مسیرها را طی کردیم و استبداد 2500 ساله را برانداختیم و نباید از آن غفلت کنیم.
خطیب جمعه موقت بیرجند با تأکید بر لزوم حفظ و تثبیت فرهنگ اسلامی در جامعه که موجب قوت و قدرت ایرانیان شد، افزود: ولایت فقیه و رهبری امامین انقلاب نعمت دیگری است که باید قدردان آن باشیم و ایشان پیوسته تأکید داشتند که با ایران قوی می‌توان با دشمن مقابله کرد.
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح انقلابی و ولایی جمهوری اسلامی ایران نعمت دیگری است که برای کشور قدرت دفاعی ایجاد کردند، گفت: با طراحی عالی و اجرای مقتدرانه عملیات «وعده صادق» با دشمن متجاوز مقابله کردند.
حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: خداوند را به خاطر مردم غیرتمند و متدین ایران اسلامی شاکریم که در طول انقلاب به میدان آمدند و مدافع و حامی بودند و همگامی ملت، ولایت و نیروهای مسلح این افتخار(عملیات وعده صادق) را آفرید.
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه تاریخ بشر در گستره زمین و زمان عرصه حق و باطل بوده، افزود: اما باطل با تحریف و تزور خود را حق جلوه داده اما امروز نقاب از چهره باطل افکنده شده است.
وی در ادامه مقایسه فرهنگ اسلامی و فرهنگ مادی و استکباری را لازم دانست و تصریح کرد: فرهنگ اسلام مدافع مظلوم است اما فرهنگ مادی بیش از شش ماه است که مردم مظلوم غزه را به خاک و خون کشانده است.
حجت الاسلام مختاری به تفاوت اسلام ناب محمدی با اسلام امریکایی اشاره کرد و افزود: هنوز برخی دل در گرو اسلام عربستان و کسانی دارند که نوکر استکبار هستند و در مقابل کشتار مسلمانان غزه سکوت دارند.
انتهای پیام/250