خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۲.۹ میلیون مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها/۵۰۰ هزار نفر بستری شدند

مشرق | بین‌الملل | جمعه، 10 فروردین 1403 - 16:47
مشاور وزیر بهداشت، از مراجعه ۲.۹ میلیون نفر به اورژانس بیمارستان‌ها در طرح سلامت نوروزی خبر داد.
كشور،پورحسيني،اورژانس،رساني،بهداشت،مراكز،حوزه،قدرداني

به گزارش مشرق، سیدمحمد پورحسینی گفت: خدمت رسانی در وزارت بهداشت بویژه در ایام تعطیل با قوت بیشتری ادامه دارد و طبق دستورالعمل ابلاغی جامع در این وزارتخانه، تمامی اورژانس‌های پیش بیمارستانی، حوزه درمان و غذا و دارو در سراسر کشور در حال خدمت رسانی به مردم هستند.
وی با اشاره به فعالیت سه هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ با پنج هزار و ۷۰۰ دستگاه آمبولانس افزود: حدود ۲۶ هزار نیروی آماده به کار در مراکز اورژانس و پایگاه‌های سلامت نوروزی مشغول ارائه خدمات در مبادی ورودی و خروجی شهرها هستند.
پورحسینی همچنین از تیم‌های بهداشتی که نظارت و بازدید مداوم از اماکن، رستوران‌ها و اقامتگاه‌ها را عهده دار هستند و همچنین کارکنان بهداشتی مستقر در مرزها که با انجام تست‌های لازم جهت پیشگیری از طغیان و شیوع بیماری‌ها تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.
مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: بیش از هزار بیمارستان با ۱۴۶ هزار تخت فعال در حوزه درمان در کشور فعال است.
وی ادامه داد: از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تعداد ۶۵۵ هزار و ۱۹۴ تماس با اورژانس ۱۱۵ برقرار و منجر به انجام ۱۹۷ هزار مأموریت شده است.
پورحسینی افزود: از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تاکنون تعداد دو میلیون و ۹۰۰ هزار مراجعه به اورژانس‌های کشور داشتیم که دو میلیون و ۳۸۵ هزار نفر به صورت سرپایی و ۵۰۰ هزار نفر هم بستری شدند.
وی اظهار داشت: در این مدت همچنین ۱۲۳ هزار عمل جراحی هم در سطح مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور انجام شده است.
مشاور وزیر بهداشت، وضعیت خدمات رسانی در مراکز دانشگاهی استان یزد را در سطح مطلوب ارزیابی و از تلاش‌های مسئولان و کادر سلامت یزد قدردانی کرد.