خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

معاون وزارت میراث فرهنگی: ظرفیت های گردشگری کردستان شکوفا شود- اخبار کردستان - اخبار استانها تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 فروردین 1402 - 09:13
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه صنایع دستی مکمل اقتصاد و معیشت خانوارها است و می توان با توسعه این صنعت، درآمدزایی ایجاد کرد خواستار شکوفایی و معرفی بیشتر ظرفیت های گردشگری کردستان شد.
كردستان،توليدات،استان،گردشگران،گردشگري،توسعه،سنندج،واحدي،هنر ...

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، جواد واحدی شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح و بازدید از نمایشگاه‌ صنایع‌دستی و هنرهای سنتی که در خانه کُرد این شهر انجام شد، ضمن تبریک سال نو به همه مردم و قدردانی از فعالان و دست‌اندراکاران این عرصه اظهار داشت: استان کردستان یکی از مناطق مستعد برای تولید و عرضه صنایع‌دستی در کشور است.
وی با بیان اینکه صنایع‌دستی کردستان با دارا بودن ویژگی‌های منحصر به‌فرد و بار فرهنگی غنی و متنوع، توانسته نقش به‌سزایی در توسعه صنعت گردشگری و شکوفایی اقتصادی کشور ایفا کند، افزود: باید ظرفیت‌های این حوزه بیش از پیش شکوفا شود.
واحدی، صنایع‌دستی و تولیدات فعالان این عرصه را یک هنر بی‌بدیل که حاصل ذوق و سلیقه هنرمندان و صنعتگران است دانست و تصریح کرد: باید با معرفی ظرفیت‌های این حوزه، گام‌های اساسی در راستای توسعه این صنعت برداشت.
وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان کردستان، از همه مردم، گردشگران و سرمایه‌گذاران کشور برای بازدید و سرمایه‌گذاری در این دیار دعوت کرد و ابراز داشت: جاذبه‌های طبیعی و بکر این منطقه قابل وصف نیست و باید از نزدیک آن را لمس کرد.
واحدی بیان کرد: صنایع‌دستی علاوه بر اینکه بستری برای توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگران و معرفی استان بوده، مکمل اقتصاد و معیشت خانوارها نیز هست چراکه قدرت ایجاد اشتغال بالایی در آن وجود دارد.
معاون وزارت میراث فرهنگی به نقش صنایع‌دستی در جذب توریست اشاره کرد و یادآور شد: عنوان کرد: با عرضه تولیدات صنایع‌دستی با قیمت مناسب، می‌توان ضمن جذب گردشگران و ایجاد اشتغال، درآمدزایی برای خانواده‌ها ایجاد کرد.
منصور مهرزاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان نیز با اشاره به افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در اماکن تاریخی سنندج اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن نوروز 1402 نمایشگاهی از آثار هنرمندان کردستانی در اماکن تاریخی خسروآباد و خانه کُرد سنندج برپا شده تا تولیدات و قابلیت‌های این عرصه به نمایش و فروش گذاشته شود.
وی هدف از برپایی این نمایشگاه را ترویج و توسعه صنایع‌دستی بومی بیان کرد و گفت: این نمایشگاه‌ها از امروز لغایت 12 فروردین‌ماه 1402 در دو نوبت صبح و عصر پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان است.
مدیرکل میراث فرهنگی‌ کردستان افزود: آثار و تولیدات این نمایشگاه‌‌‌ها، حاصل ذوق و تلاش هنرمندان حوزه صنایع‌دستی استان بوده که در قالب 45 غرفه در معرض دید بازدیدکنندگان، مسافران و گردشگران نوروزی قرار گرفته است.
مهرزاد خاطرنشان کرد: گلیم‌، تولیدات چوبی و نازک‌کاری، زیورآلات سنتی، سفالگری، کلاش، ارغوان‌بافی، معرق فلز، نقاشی روی سفال و...
از جمله آثار این نمایشگاه‌ها است.
انتهای پیام/481/ن