خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت

تسنیم | بین‌الملل | شنبه، 08 اردیبهشت 1403 - 02:54
سخنگوی ارتش یمن از سرنگونی پهپاد آمریکایی و هدف قرار دادن نفت کش انگلیس در آب های دریایی سرخ خبر داد.
يمن،نيروهاي،مسلح،حمايت،سرتيپ،يحيي

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد امروز شنبه اعلام کرد که در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس به یمن، دو عملیات در آسمان و دریای سرخ انجام داده است.
او گفت که «نیروی دریایی نیروهای مسلح یمن با استعانت از خداوند متعال، یک فروند کشتی نفتی انگلیسی (ANDROMEDA STAR) را در دریای سرخ با تعدادی موشک مناسب نیروی دریایی هدف قرار دادند که منجر به اصابت مستقیم این کشتی شد».
سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین از عملیات دیگر خبر داد و گفت: «نیروهای پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن روز گذشته (جمعه) موفق شدند یک فروند هواپیمای MQ9 آمریکایی را در حریم هوایی استان صعده به هنگام انجام ماموریت های خصمانه، سرنگون کنند و با موشک مناسب مورد هدف قرار گرفت».
سرتیپ یحیی سریع همچنین از یمنی‌ها به دلیل حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و همچنین به دلیل حمایت های آن‌ها از عملیات‌های ارتش یمن علیه رژیم اسرائیل و کشورهای آمریکا و انگلیس تقدیر و تشکر کرد.
انتهای پیام/