خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آیا تله مبارزه با تروریسم روابط ما با پاکستان را جهت می‌دهد؟!

مشرق | سیاسی | شنبه، 08 اردیبهشت 1403 - 03:19
روابط،كشور،ايران،دولت،عملي،استقبال،پاكستان،توسعه،افزايش،رييس ...

به گزارش مشرق، علی رضا کمیلی در مطلبی با عنوان آیا تله مبارزه با تروریزم روابط ما با پاکستان را جهت می‌دهد در کانال تلگرامی خود نوشت:
هر چند دولت جدید پاکستان هنوز به طور کامل مستقر نشده ولی سفر رییسی بعد از یک دوره پرتلاطم سیاسی این کشور یک امتیاز برای دولت جدید آن نیز محسوب میشود.
این یک واقعیت است که رابطه‌ی با ایران در این کشور به افزایش محبوبیت دولتمردان آن کمک میکند و شاید برای دولتی که پس از حذف ناعادلانه چهره محبوبی مثل عمران خان روی کار آمده این اقدام یک فرصت باشد.
در هیچ کشوری از دنیا نمی‌توان شاهد چنین استقبالی از رییس جمهور ایران بود که مردم به صورت خودجوش و نه حکومتی به میدان بیایند و حتی شهرهای بزرگی مثل لاهور بخاطر این استقبال تعطیل بشوند.
متاسفانه حتی حزب اللهی های ما هم با شنیدن این حرفها تعجب می‌کنند چرا که از ظرفیت الهام بخش ما در آنجا خبر ندارند.
حمله موشکی ایران به رژیم هم در افزایش این شور و حال در شرایط کنونی موثر بوده هر چند برای مردم بیرون ایران که در جریان تقسیم بندی های داخلی ما نیستند فرق زیادی بین روسای جمهور نیست و همین استقبال را تقریبا از روحانی نیز کردند کما اینکه در اندونزی هم شاهد استقبال گرم مردم آنجا از خاتمی و احمدی نژاد بودیم چرا که هر دو نماینده جایی بنام جمهوری اسلامی ایران هستند.
حال سوال این است که آیا عزم جدی واقعی نیز در هر دو کشور برای توسعه روابط وجود دارد؟
در مطالب قبلی به رابطه دلی پررنگ و عملی کمرنگ دو کشور پرداخته ام ولی امیدوارم این اولین گام دولت رییسی در توسعه روابط به خروجی های عملی منجر شود خصوصا که دولت نوازها نوعا به سعودی دلخوش است و همین هفته قبل بود که سران آن کشور با سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری که گفته می‌شود تا ۳۰ هم قابل افزایش است به آنجا سر زدند که البته در عالم واقع این رقابت قابل حذف نیست.
آیا کشور ما در تله «درگیری با تروریزم» که مطلوب آمریکا برای سرد کردن روابط ماست و اتفاقا با توسعه روابط تجاری تا حد زیادی مرتفع می‌شود، می‌افتد یا بر فرصت روابط اقتصادی و تبادل انرژی که مورد نیاز شدید اقتصاد پاکستان است پافشاری خواهد کرد؟
باید منتظر ماند و عزم عملی طرفین را نیز دید...
*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.