سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

صدور کیفرخواست اعضای باند سرقت از نیروگاه علی آباد کتول

مهر | استان‌ها | شنبه، 25 تیر 1401 - 12:12
گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: کیفرخواست اعضای باند سرقت از نیروگاه علی آباد کتول صادر شد.
نيروگاه،باند،برق،اعضاي،كيفرخواست،گلستان

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی اظهار کرد: کیفرخواست اعضای باند سرقت از نیروگاه علی آباد کتول به اتهام سرقت تعزیری و تحصیل مال نامشروع صادر شده است.
رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: در کیفرخواست برای اعضای این باند، اشد مجازات از دادگاه خواسته شده است.
وی افزود: ۱۲ عضو این باند به فروش بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر گازوئیل را از این نیروگاه خارج و در بازار آزاد متهم هستند.
حیدر آسیابی گفت: بررسی حجم سوخت‌های خارج شده از نیروگاه و شناسایی مالخرها و همه اعضای این باند و دریافت نظریه کارشناسی، زمان صدور کیفرخواست برای این پرونده نیاز به زمان بیشتری دارد.
این مقام ارشد قوه قضاییه در گلستان تصریح کرد: اعضای این باند که مجموعه‌ای که از کارکنان نیروگاه برق علی آبادکتول، رانندگان تریلی‌های نفتکش و مالخر بودند، ۱۳۵ تانکر گازوئیل‌های ارسالی به این نیروگاه را که برای تولید برق استفاده می‌شد، سرقت کردند.
گفتنی است نیروگاه برق علی آبادکتول از سال ۹۷ با تغییر سوخت، با گازوئیل هم برق تولید و وارد مدار می‌کند.