خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دریافت مالیات از تولید را قبول نمی‌کنیم/ رویه غلط ارز ترجیحی در کشور را از بین می‌بریم- اخبار اردبیل - اخبار استانها تسنیم

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 02 خرداد 1401 - 07:54
گروه استان‌ها - رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دریافت مالیات از تولید امری نامناسب است و باید از عایدی سرمایه مالیات گرفته شود چرا ک با اصلاح تعرفه‌ها می‌توان در ابعاد مختلف تقویت نظام اقتصادی کارآمد را شاهد بود.
اقتصادي،اجتماعي،اسماعيلي،تقويت،شاهد،نظام،كاهش،جامعه،طرح،متوازن

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراردبیلاظهار داشت: زمان جراحی اقتصادی در بهترین شرایط ممکن قرار دارد و در هر صورت هزینه‌بر است و هزینه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در برخواهد داشت اما در هر صورت باید این طرح اجرا می‌شد که باید با حمایت همه دستگاه‌های اجرایی توسعه متوازن و برقراری عدالت را در جامعه محقق کنیم.
وی بیان کرد: توزیع عادلانه یارانه‌ها و توجه به سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی با کاهش فقر و آثار آن در جامعه یکی از مواردی است که با جدیت پیگیری می‌کنیم و با توجه به جسارت ستودنی دولت در این زمینه درصدد هستیم تا در هشت گام مشکلات و نارسایی‌ سال‌های گذشته و رانت‌خواران را از سر راه برداریم.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح باید از مقطعی شروع می‌شد و اجرای آن نباید امروز و فردا می‌شد چرا که ادامه این طرح با اصلاح ساختارهای بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی از اهم مواردی است که برای به دست آوردن یک اقتصاد سالم و رقابتی در سطح کشور باید ادامه‌دار باشد.
اسماعیلی ادامه داد: تصویب مردمی‌سازی یارانه‌ها برای شکست انحصارات اولویت اساسی است و درصدد هستیم رویه غلط ارز ترجیحی در کشور را از بین ببریم و گام‌های عملی در تقویت نظام اقتصادی به دور از تبعیض و توسعه متوازن باشد که به همین منظور باید اقدامات لازم در این زمینه انجام یابد و بتوانیم شاهد دستیابی به عدالت اقتصادی باشیم.
وی تصریح کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، حاشیه‌نشینی و معضلات اجتماعی ابرچالش‌هایی هستند که مجلس و دولت ریل‌گذاری صحیح را در کاهش آسیب‌ها و حاشیه‌نشینی شاهد خواهیم بود که به همین منظور برنامه‌های مختلفی از سوی کمیسیون اجتماعی ارائه شده است.
اسماعیلی افزود: امیدواریم با تقویت نظام اقتصادی و رفع دغدغه و نارسایی بتوانیم اهداف مورد نظر را در هموارسازی مسیر اقتصادی محقق کنیم.
وی افزود: دریافت مالیات از تولید امری نامناسب است و باید از عایدی سرمایه مالیات گرفته شود چرا که تولید نیازمند پشتیبانی است و با اصلاح تعرفه‌ها می‌توان در ابعاد مختلف تقویت نظام اقتصادی کارآمد را شاهد بود.
انتهای پیام/142/ش