خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شیخ دعموش: حزب سمیر جعجع در صدد جلب رضایت آمریکا و متحدانش است

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | شنبه، 01 آبان 1400 - 12:47
معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد حزب القوات اللبنانیه با ایراد اتهاماتی علیه حزب الله در صدد جلب حمایت امریکا و متحدان آن است.
حزب،لبنان،الله،لبناني،جنايت،مسيحيان،داخلي،جنگ،هدف،رئيس،مقاوم ...

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازپایگاه خبری العهد لبنان، شیخ علی دعموش، معاون رئیس شورای اجرایی جنبش حزب الله لبنان تاکید کرد که هدف اصلی حزب الله، مقابله با رژیم صهیونیستی و ایستادگی مقابل تجاوزات این رژیم است و با هیچ فردی در داخل لبنان درگیر نمی‌شود.
مقاومت به خوبی آگاه است که هرگونه جنگ داخلی در لبنان فرصتی برای دشمن بعد از شکست همه جنگ‌ها و توطئه های آن است.
وی با اشاره به حوادث اخیر بیروت گفت: آنچه هفته گذشته در منطقه الطیونه رخ داد یک موضوع ساده نیست؛ بلکه یک مسئله مهم و اساسی است، زیرا برخی قصد داشتند با اینکار ما را فریب دهند و کشور را به سوی یک جنگ داخلی واقعی بکشانند که اگر صبر و درایت نبود، امروز لبنان در آتش کینه توزان می‌سوخت.
شیخ دعموش گفت: از زمان وقوع حادثه الطیونه، اتهامات و دروغ‌های زیادی از طرف حزب القوات اللبنانیه (نیرو‌های لبنانی) و رئیس جنایتکار آن (سمیر جعجع) درباره آن شنیده ایم.
آن‌ها یک بار می‌گویند این حادثه برای دفاع از خود و بار دیگر می‌گویند با هدف مقابله با حزب الله صورت گرفته است، آن‌ها یک بار می‌گویند سلاح‌هایی که در این جنایت بکار رفت در دست همه مردم و در هر خانه‌ای وجود دارد و سلاح یک تشکلات نظامی نیست.
وی تصریح کرد: همه دروغ‌ها و اتهاماتی که این افراد برای توجیه جنایت خود به کار می‌برند هیچ فردی را فریب نمی‌دهد و باعث مخفی شدن این حقیقت نخواهد شد که این اقدام یک جنایت برنامه ریزی و با تصور و طراحی قبلی انجام شد و همه کسانی که پشت این جنایت قرار دارند حرفه‌ای و مصمم به کشتار بودند.
دعموش افزود: حزب نیرو‌های لبنانی اولین و آخرین مسئول این جنایت است، هدف از این جنایت، تحریک ما و کشاندن کشور به یک جنگ داخلی و هرج و مرج کامل و فراگیر است و هدف از آن، تضعیف مقاومت و تخریب چهره آن و ایجاد بهانه‌هایی برای قرار دادن سلاح مقاومت روی میز مذاکره و ایجاد یک واقعیت سیاسی جدید در لبنان بود.
این مقام حزب الله گفت: حزب الله هرگز درگیر چنین فتنه‌هایی که جنایتکاران می‌خواهند نمی‌شود و از دولت خواستار تحقیق در این حادثه و محاکمه عاملان آن شده است، در نتیجه نقشه حزب نیرو‌های لبنانی و رئیس آن‌ها شکست خورده است.
دعموش افزود: حزب الله هیچگاه وارد جنگ داخلی در لبنان نمی‌شود، زیرا در صدد امنیت، ثبات، صلح مدنی و همزیستی مسالمت آمیز در لبنان است و همه تلاش حزب الله از ابتدا این بوده که از لبنان و مردم آن محافظت کند.
هدف اصلی حزب الله، مقابله با رژیم صهیونیستی و ایستادگی مقابل تجاوزات این رژیم است و با هیچ فردی در داخل لبنان درگیر نمی‌شود.
مقاومت به خوبی آگاه است که هرگونه جنگ داخلی در لبنان فرصتی برای دشمن بعد از شکست همه جنگ‌ها و توطئه های آن است.
دعموش اعلام کرد: حزب نیرو‌های لبنانی و رئیس جنایتکار آن تلاش زیادی می‌کنند تا مسیحیان لبنان را متقاعد کنند که حزب الله دشمن آنهاست و می‌خواهد به مناطق آن‌ها حمله و اراده خود را بر مسیحیان تحمیل کند.
اما اکثر مسیحیان لبنان بر اساس سخنان اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله متوجه شدند که چه کسی دروغ می‌گوید، مسیحیان از حزب نیرو‌های لبنانی می‌ترسند و نمی‌خواهند تجربه جنگ داخلی در لبنان تکرارشود، مسیحیان به خوبی می‌دانند که حزب نیرو‌های لبنانی بزرگ‌ترین خطر برای آنهاست.
این مقام حزب الله گفت: حزب نیرو‌های لبنانی با دروغ ها، ماجراجویی‌ها و جنایت‌های خود می‌خواهد در خدمت آمریکا و همپیمانان آن به عنوان مزدور در مقابل حزب الله باشد تا حمایت مناسب واشنگتن و متحدان آن را جلب کند، حزب نیرو‌های لبنانی تلاش می‌کند تا با دروغ‌ها و اتهامات، از مسیحیان به عنوان ابزار اجرای پروژه خود که پیش از این شکست خورده است استفاده کند.
دعموش تاکید کرد که ظهارات عناصر حزب نیرو‌های لبنانی و رئیس آن‌ها به معنای اعتراف این حزب به ارتکاب جنایت انجام شده در منطقه الطیونه است و همین امر دولت و سازمان‌های امنیتی و قضایی را ملزم می‌کند با احضار این افراد از آن‌ها بازجویی کند و آن‌ها را به عنوان شبه نظامیان مسلح که مرتکب جنایت و ریختن خون بی گناهان و به خطر انداختن امنیت وصلح شده اند محاکمه و مجازات کند.
هفته گذشته تظاهرات مسالمت آمیز لبنانی ها و هواداران جنبش های شیعی لبنان در مقابل کاخ دادگستری در اعتراض به قاضی پرونده انفجار بندر بیروت با تیراندازی عناصر مسلح وابسته به حزب نیروهای لبنانی مواجه شد که موجب شهادت و زخمی شدن چندین نفر شد.
انتهای پیام/