خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

طرح توسعه مشاغل خانگی با شرایط اشتغال پایدار برای متقاضیان ایجاد

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 17 مرداد 1400 - 13:01
قزوین_رییس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی با حضور پیشران‌ها و افراد کارآفرین با شرایط اشتغال پایدار برای متقاضیان و ثبت‌نام کنندگان ایجاد می‌شود.
جهاد،دانشگاهي،حوزه،شرايط،گذشته،تجاري،توجه،طرح،مجازي،مجموعه،ا ...

فرشاد پیله چی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اظهار کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی در یک سال گذشته نیز همچون سال‌های گذشته با توجه به شرایط سخت کرونایی به فعالیت‌های خود ادامه داد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین اذعان کرد: با توجه به اینکه ویروس منحوس بسیاری از حوزه‌ها را تحت الشعاع قرار داد اما جهاد دانشگاهی با وجود شرایط کرونایی توانست فعالیت توسعه‌ای و برنامه‌های سالانه‌ی خود را پیش ببرد.
وی افزود: از جمله فعالیت‌های ما در جهاد دانشگاهی می‌توان به ادامه ساخت مجتمع تحقیقاتی، پژوهشی درمانی جهاد اشاره کرد که خوشبختانه با وجود شرایط دشوار اقتصادی پیشرفت خوبی داشت اگرچه با توجه به شرایط بودجه‌ای نتوانستیم به ظرفیتی که مدنظر بود برسیم و تنها ۶۰ درصد برنامه‌ریزی‌ها محقق شد.
وی ادامه داد: طی یک سال گذشته دو موضوع جدید در مجموعه جهاد دانشگاهی در حوزه معماری و تجاری راه‌اندازی شد به طوری که توانستیم در حوزه هنر و معماری فعالیت جدیدی را آغاز کنیم و با توجه به تیم قوی‌ای که در مجموعه جهاد دانشگاهی ایجاد شد توانستیم در هشت استان در حوزه مرمت و معماری خدمت رسانی کنیم و از سوی دیگر در استان قزوین نیز فعالیت پژوهشی خود را برای سازه گنبد مسجد جامع عتیق که یکی از دو پروژه بزرگ سازمان میراث فرهنگی کشور بود انجام می‌دهیم.
این مسئول ابراز کرد: تلاش کردیم در حوزه تجاری سازی نیز بتوانیم درگاهی برای واحدهای فن آور و مجموعه‌هایی که به دنبال تجاری سازی هستند ایجاد کنیم که در این راستا سازمان تجاری سازی جهاد دانشگاهی، مرکز نوآوری و شتاب دهی (منش) خود را برای ورود مجموعه‌هایی که دارای توانمندی بوده و همچنین واحدهایی که محصولات فن آور داشته و نیاز به تجاری سازی محصولاتشان دارند راه اندازی کردند.
وی ورود به حوزه تجاری سازی فنآروی دانش بنیان، به ویژه حوزه روشنایی را از جمله فعالیت مهم جهاد دانشگاهی طی یک سال گذشته دانست و بیان کرد: طرح فاخر و مهم در حوزه اشتغال که طی یک سال گذشته انجام شد یک طرح تعاملی بین وزارت کار و جهاد دانشگاهی با عنوان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است که با نوآوری جدید توانست اتفاقات خوبی را رقم بزند.
وی گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی با حضور پیشران‌ها و افراد کارآفرین با شرایط اشتغال پایدار برای متقاضیان و ثبت‌نام کنندگان ایجاد می‌شود.
پیله‌چی تصریح کرد: ظرفیت استان قزوین در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هزار و ۵۰۰ نفر بود که این طرح در سه فاز در حال اجراست.
وی گفت: از اول بهمن ماه سال گذشته دوره‌های توانمندسازی ثبت نام کنندگان در رشته‌هایی که پس از مصاحبه با آنان انجام شد و همکاران جهاد دانشگاهی با احصاء پیشران‌ها و تعاملاتی که انجام دادند توانستند بستر ورود افراد به بازار کار را فراهم سازند.
پیله چی بیان کرد: در حوزه علمی کاربردی‌، با توجه به شرایط کرونایی و مجازی شدن دانشگاه ها، توانستیم رشد حدود ۹۶ درصدی در جذب دانشجو داشته و در این امر رتبه اول را کسب کنیم، همچنین برگزاری دو رویداد استارت اپی و راه اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی در حوزه لباس از دیگر اقدامات مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بود.
وی ادامه داد: در حوزه درمانی هم با توجه به شرایط موجود در یک سال گذشته به بیش از ۲۰ هزار نفر خدمات ارائه شد که بیشتر این خدمات در حوزه آزمایشگاه پاتوبیولوژی بوده است.
این مسئول در پایان گفت: در حوزه آموزشی با بهره گیری از بسترهای مجازی و راه اندازی سامانه آموزش مجازی توانستیم بخش اعظمی از دوره‌های آموزشی خود را به صورت مجازی ارائه بدهیم و جز مجموعه پیشرو در بحث مجازی سازی باشیم.