خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

افتتاح ۱۵مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی در استان کردستان

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 06 مرداد 1400 - 15:42
سنندج-مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان از افتتاح ۱۵ مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی به صورت همزمان در سطح استان خبر داد.
استان،كردستان،احمدي،فني،آموزش،سازمان،روستاها،روستايي،اشتغال

به گزارش خبرنگار مهر، سید جمیل احمدی روز چهارشنبه در دومین جلسه شورای مهارت استان کردستان، نیروی انسانی را در آموختن مهارت مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی تمام تلاش خود را می‌کنیم که بتوانیم آموزش‌ها را در مناطق روستایی و مرزی به صورت ویژه برگزار کنیم.
وی به توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان و مناطق محروم و مرزی با رویکرد اشتغال پایدار اشاره و اظهار کرد: اگر بتوانم نیاز سنجی را بر اساس مزیت‌ها و ظرفیت‌های روستاها انجام دهیم خروجی خوبی به دست می‌آوریم.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای نگاه ویژه ای به نیروی انسانی دارد و در این راستا با ظرفیت و کمک ادارات از جمله استانداری در تلاشیم برنامه ریزی آموزشی را در روستاها اجرایی کنیم.
احمدی عنوان کرد: بر اساس آمار اداره کل تعاون، کار و رفاه تعداد پنج هزار و ۴۹۹ طرح در روستاهای استان تسهیلات دریافت کرده‌اند که برای شش هزار و ۴۰۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی افزود: بر اساس طرح قانون کار، آمادگی داریم سالانه در روستاها حدود ۲۵۰ هزار نفر آموزش می‌بینند که با ارائه تسهیلات این آمار افزایش می‌یابد.
احمدی خاطرنشان کرد: امروز شاهد افتتاح همزمان ۱۵ مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی در سطح استان هستیم که در راستای توسعه آموزش و اشتغال می‌توانند ایفای نقش کنند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی نباید به سازمان فنی و حرفه‌ای ضعیف نگاه کنند چرا که این سازمان در بسیاری رویکردها از جمله ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و ثبت جهانی اورامان در جهت ارائه مرکز نقش ایفا کرده است.
احمدی خاطرنشان کرد: کلینیک توسعه روستایی که در دانشگاه کردستان زیر نظر سازمان توسعه و برنامه ریزی شکل گرفته نیازمند ارائه نیازهای آموزشی و مهارتی روستایی است که امیدواریم بخش خصوصی و دولتی آموزش‌ها را آغاز کنند.