خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اساسی‌ترین محور از حیث فکر و اندیشه قرآنی محور تجلی خداوند در خلق است

ایسنا | استان‌ها | شنبه، 26 تیر 1400 - 23:12
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اساسی‌ترین محور از حیث فکر و اندیشه قرآنی محور تجلی خداوند در خلق است.
بروجرد،خداوند،تجلي،آزاد،دانشگاه،مبلغي،لرستان،خبرگان،محور،رهب ...

ایسنا/لرستان نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اساسی‌ترین محور از حیث فکر و اندیشه قرآنی محور تجلی خداوند در خلق است.
آیت‌الله احمد مبلغی روز شنبه در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد بروجرد که امروز ۲۶ تیرماه در دانشگاه آزاد امام خمینی (ره) صورت گرفت، اظهار کرد: محوری‌ترین و اساسی‌ترین محور از حیث فکر و اندیشه قرآنی محور تجلی خداوند در خلق است.
وی تصریح کرد: خداوند در انسان‌های بی‌شمار و در طبیعت به‌صورت محقق تجلی یافته و جهان پر از تجلی خداوند است که باید به آن توجه ویژه داشت.
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خداوند متعال به نحو استثنایی در قران تجلی یافته است که باید با خواندن قران و درک صحیح آن به این تجلی دست پیدا کنیم.
آیت‌الله مبلغی اضافه کرد: برخی دینداری و تدین را در مسجد خلاصه می‌کنند، مسجد ایجاد شده که ذکر خداوند در جامعه رواج یابد، نباید خداوند را در مسجد محدود کرد باید ذکر خداوند در لحظه‌لحظه زندگی انسان تجلی یابد.
وی بیان کرد: دانشگاه آزاد بروجرد با سرمایه انسانی خوب و توانمند از واحدهای پیشتاز دانشگاهی در کشور است، پیشرفت و توسعه دانشگاه آزاد بروجرد به‌واسطه مدیریت قوی و نظم و انضباط کاری ادامه‌دار است.
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ارائه خدمات دانشگاه آزاد بروجرد از طریق کلینیک دندانپزشکی و کلینیک بیماران خاص به جامعه، راه‌یابی دانش و علم به جامعه وزندگی مردم است که باید مورد توجه قرار گیرد.
آیت‌الله مبلغی عنوان کرد: علما و دانشمندان بزرگی از این آب‌وخاک رشد کرده‌اند، نمونه بارز علمای بزرگ اسلام آیت اله بروجردی (ره) است که بسیاری از شخصیت‌های بزرگ ایران در مکتب وی رشد کرده‌اند.
وی اظهار کرد: ۱۴ واحد دانشگاهی و آموزشی در بروجرد مشغول به فعالیت هستند و تاریخ غنی بروجرد در دوران صفویه و قاجار باید استخراج شود و به نسل جدید ارائه شود.
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بروجرد در دوره آخر صفویه و اوایل دوره قاجار، هنر و زیبایی آن در خانه‌های تاریخی و مساجد به کمال رسید که با حمایت و نگهداری این بناها و تحقیق و توسعه بر روی آنان نسل‌های بعدی نیز از این میراث کهن بهره‌مند شوند.
آیت‌الله مبلغی خاطرنشان کرد: مدرسه حجتیه بروجرد یک نماد دانش ورزی برای بروجرد است که بزرگانی مانند شیخ انصاری نیز در آن به سر برده و تدریس و تحصیل کرده‌اند، این نماد دانش ورزی بروجرد باید با همت مسئولان کشوری و استانی و شهرستانی احیا شود.
انتهای پیام