خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 15 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پایتخت‌های دینی در 3 شهر کشور تعیین شد

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 10 خرداد 1400 - 17:57
گروه استان‌ها- معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پایتخت‌های دینی در 3 شهر کشور تعیین شد گفت: در این راستا کاشان پایتخت نهج‌البلاغه، یزد پایتخت صحیفه سجادیه و بوشهر پایتخت قرآنی کشور انتخاب شدند.
قرآني،بوشهر،پايتخت،قرآن،عنوان،عرصه،استان،كشور،اشاره،قرار

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبوشهرعبدالهادی فقیهی‌زاده ظهر امروز در آیین افتتاح رسمی، بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور با بیان اینکه 13 اسفند سال قبل مجوز این برنامه صادر شد اظهار داشت: بوشهر در عرصه قرآنی کارهای مهم و تأثیرگذاری انجام داده است و به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور تعیین و معرفی شد.
وی، قرآن را برهان حق و حقیقت دانست و تأکید کرد: قرآن کریم تنها برهان حق و حقیقت نیست بلکه شفابخش و رهاییبخش انسان‌ها از بحران‌ها است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعیین سه‌گانه پایتخت دینی در شهرهای مختلف کشور خاطر نشان کرد: قبلاً 2 شهر کاشان و یزد به ترتیب به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه انتخاب و امروز بوشهر به‌عنوان نخستین پایتخت قرآن کشور تعیین و معرفی شده است.
فقیهی‌زاده، ویژگی‌های استان بوشهر را در عرصه پایتخت قرآنی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این حوزه علوم ظاهر، قرائت، حفظ، فهم، تفسیر و تدبر و به ویژه سطوح عمل و رفتار در طرح بوشهر نخستین پایتخت قرآنی کشور تدوین شده است.
وی با بیان اینکه دشمنان در درصدد بیراهه کردن جوانان و احساس نیاز به قرآن در نوجوانان را دور کنند دارند افزود: ان‌شاءالله با تعیین پایتخت قرآن ضمن الگو قرار گرفتن بوشهر برای دیگر شهرها زمینه حضور جوانان و نوجوانان در برنامه‌های قرآنی بیش از پیش فراهم شود.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همدلی و همکاری در استان بوشهر را کم نظیر دانست و تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف تعیین شده از ظرفیت‌های گوناگون در عرصه قرآنی استفاده شود.
فقیهی‌زاده با اشاره به اینکه پایتخت قرآنی بوشهر باید به مدلی برای سایر استان‌‌ها تبدیل شود خاطر نشان کرد: استان بوشهر از ظرفیت بالایی در عرصه قرآنی برخوردار است که با تعیین این استان به عنوان پایتخت قرآنی الگویی برای دیگر شهرها در این حوزه می‌شود.
تعیین بوشهر به‌عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران فرصتی برای گسترش سبک زندگی قرآنی است
استاندار بوشهر هم با گرامیداشت 14 و 15 خرداد سالروز ارتحال امام راحل و شهدای 15 خرداد بیان کرد: تعیین بوشهر به عنوان پایتخت قرآن نشان از وجود ظرفیت‌های مهم و کامل این استان در عرصه قرآنی است.
عبدالکریم گراوند، پیشینه تاریخی استان بوشهر در عرصه قرآنی را درخشان و پرافتخار دانست و گفت: برای توسعه زیرساخت‌های قرآنی با تعیین بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی از همه قابلیت‌ها استفاده می‌شود.
وی، با تأکید بر عملی شدن برنامه‌های قرآنی در سبک زندگی و رفتارهای شخصی و اجتماعی افزود: اجرا برنامه‌های قرآنی باید به گونه‌ای عمل شود تا به عنوان الگویی برای سایر استان‌ها مورد توجه قرار بگیرد.
انتهای پیام/190/ ت