خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شهرداری ۲۰ هزار میلیارد تومان به بانک شهر بدهکار بود/ بیش از ۱۰۰ هزار متر از باغ‌های تهران را از بین بردند

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 - 23:30
شهردار تهران گفت: شهرداری را طوری تحویل گرفتیم که ۲۰ هزار میلیارد تومان به بانک شهر بدهکار بود.
شهرداري،تهران،حناچي،پرونده،پروژه،تصريح،شهر،واكسن،املاك،ملك،ش ...

حناچی:
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران به سوالات مختلفی در کلاب هاوس پاسخ داد، او در ابتدای این گفت و گو با اشاره به آلودگی هوای تهران اظهار کرد: آلودگی مشکل حاد همه‌ی کلان شهر‌های دنیاست، البته لاینحل نیست و بسیاری از آن ها، این مشکل را حل کرده اند.
او در پاسخ به اتهامات شهرداران بعضی از مناطق تهران تصریح کرد: اتهامات شهرداران برخی مناطق اثبات نشده و همچنان در محاکم قضایی در مرحله رسیدگی است.
خوشحالیم که اگر تخلفاتی هم در این دوره شهرداری بوده در همین دوره مورد پیگیری و رسیدگی قرار می‌گیرد و به دوره‌های بعد موکول نمی‌شود و احاله به تاریخ نمی‌شود.
حناچی با بیان اینکه شهرداری در ابتدا که تحویل گرفته شد ۲۰ هزار میلیارد تومان به بانک شهر بدهکار بود، تصریح کرد: مجموعه تلاش حوزه خدمات شهری ما از مردم نمره قبولی می‌گیرد.
شهردار تهران با اشاره به پروژه اتوبان طبقاتی صدر تصریح کرد: درباره این پروژه حتی چهار صفحه مطالعه نکرده بودند؛ این پروژه عظیم در شهر نیازمند مطالعات دقیق‌تر بود، به جای این پروژه طبقاتی صدر، اگر دو خط مترو اجرا می‌کردیم بهره وری آن بیشتر بود.
او افزود: زمانی این پروژه را احداث کردند که در تمام دنیا در حال جمع آوری اتوبان‌های طبقاتی بودند.
پرونده عیسی شریفی بزرگترین پرونده شهرداری است
حناچی درباره پرونده عیسی شریفی تصریح کرد: پرونده عیسی شریفی بزرگترین پرونده شهرداری است، پرونده‌ی رسا تجارت یا هولدینگ یاس، اولین شاکیش خود سپاه و می‌گفتند پول‌های مربوط به آن، مفقود شده است.
او عنوان کرد: طبق قانون اگر با موردی مواجه شویم که منافع شهرداری تضییع شده موظف هستیم آن را پیگیری کنیم.
از سال ۷۶ به این طرف من جزو کسانی بودم که این شیوه اداره شهر را نقد می‌کردم، اینکه فضای شهر را بفروشیم و آن را خرج و مشکلات آن را احاله به بعد کنیم.
کمک به خیریه‌ها باید شفاف و بدون پرده پوشی باشد
حناچی با بیان اینکه کمک به خیریه‌ها باید شفاف و بدون پرده پوشی باشد، تصریح کرد: درمورد بیمارستان دکتر سمیعی، اموالی از شهرداری به آنجا رفته؛ باید مشخص باشد چقدر پول بابت چی رفته آنجا؛ نباید بگذاریم به نام کار خیر، کار دیگری صورت بگیرد.
شهردار تهران افزود: تعدادی املاک به نفع این خیریه از دست شهرداری خارج شده؛ تخلفات را پیگیر هستیم.
او تشریح کرد: در بعضی از سال‌ها ۲۵ ملیون متر مربع پروانه ساختمانی صادر کرده اند که معادل یک شهر ۸۰۰ هزار نفره است.
این کار کارشناسی نیست.
من ننگ این که بگویند کار نکرده‌ای را می‌پذیرم، ولی زیربار این کار‌های غیر کارشناسی نمی‌روم.
جلوی تخریب باغ‌های تهران را گرفتم
حناچی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ هزار متر از باغ‌های تهران را از بین بردند؛ گفت: افتخارم این است که جلوی تخریب باغ‌های تهران را گرفتم.
تعداد زیادی از باغات که به دست نهاد‌ها بوده را با مذاکره از آن‌ها گرفته و به پارک برای مردم تبدیل کرده ایم.
برکناری افراد خاطی در زمینه توزیع واکسن کرونا
شهردار تهران درباره واکسن کرونا گفت: در مورد واکسن، برخی افراد تخطی‌هایی داشتند که افراد خاطی برکنار شدند.
ما الان به صورت شفاف با کد ملی مشخصات افرادی که واکسن زده اند را روی سایت قرار داده ایم.
حناچی در پاسخ به سئوالی درمورد استفاده از بودجه شهرداری تهران در دوره‌های گذشته در خارج از کشور، گفت: در سوابق بودجه شهرداری تهران هیچ ردیف بودجه قانونی برای کمک به خارج از کشور وجود ندارد و اگر هم قبلا بوده ممکن است از طریق همان پروژه رساتجارت بوده باشد.
او افزود: درمورد پرونده هولدینگ یاس، دو کار انجام دادیم، به موازات احصا رقم‌ها و مطالبات مان، خیلی از املاکی که محل بحثمان بود، با آن شرکت توافق کردیم و خیلی از املاک را پس گرفتیم مثل ملک اطلاعات.
تا موقعی که می‌توانستیم پس بگیریم، انجام دادیم؛ گزارش هم به مراجع نظارتی و بازپرس پرونده از طریق ریاست قوه ارائه کردیم؛ تصاورمان این بود وقتی پرونده مفتوح است، این گزارشات موثر واقع خواهد شد.
حناچی با اشاره به اینکخ ۱۹۰ ملک و ۲۵ ملک در اختیار اشخاص را پس گرفته شده است؛ بیان کرد: ۲۵۰ ملک کل املاک شهردرای است که در اختیار غیر بود و داریم باز می‌گردیم؛ بخشی از آن‌ها با پیگیری‌های حقوقی در حال تخلیه است.
او ادامه داد: ۲۰۰ آپارتمان شهرداری در دوره گذشته با تخفیف ۱۰ تا ۵۰ درصدی واگذار شده و از ۲۱۰۰ عدد املاک شهرداری، ۴۰۰ مورد آن را توانستیم پس بگیریم.
انتهای پیام/