سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آلمان کمپ «مایک اسپن» را به ارتش افغانستان واگذار کرد

تسنیم | بین‌الملل | پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 - 11:17
در ادامه روند خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان، نظامیان آلمانی کمپ «مایک اسپن» را به نیروهای ارتش افغانستان واگذار کردند.
نيروهاي،افغانستان،نظامي،خروج،كمپ،ژنرال

به گزارش دفتر منطقه‎‌ای خبرگزاری تسنیم، سپاه 209 شاهین افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای آلمانی کمپ نظامی «مایک اسپن» را به این نیروها واگذار کردند.
براساس بیانیه منتشر شده، در مراسم واگذاری این کمپ نظانی از طرف افغان‌ها ژنرال "وردک" فرمانده سپاه 209 شاهین با جمعی از مقامات نظامی دیگر و از طرف نیروهای ناتو ژنرال "مایر" فرمانده منطقه‌ای ماموریت حمایت قاطع در منطقه شمال با جمع از نیروهای آلمانی حضور داشتند.
ژنرال مایر در این مراسم گفت که پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان نیز جامعه جهانی نیروهای افغان را در بخش‌های لجستیکی و تسلیحاتی حمایت خواهد کرد.
پیش از ایننیز نظامیان آمریکایی مستقر در ولایت هلمند «کمپ آنتونیک» را به سپاه 215 میوند واگذار کرده بودند.
روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان در حالی جریان دارد که اخیراً فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد تاکنون 60 هواپیمای ترابری C-17پر از تجهیزات نظامی از افغانستان خارج شده و قرار است 1300 قطعه تجهیزات نظامی دیگر نیز پیش از خروج منهدم شود.
گفته می‌شود که در دوهه اخیر حدود 700 پایگاه کوچک و بزرگ نظامی توسط آمریکا در افغانستان ساخته شده است که بسیاری از آنها را نیروهای آمریکایی پس از واگذاری یا خروج، تخریب کرده‌اند.
انتهای پیام/.