خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نظر روانشناسان مراکز مشاوره ازدواج در تهران برای موفقیت زوجین در زندگی

ایسنا | بازار | دوشنبه، 30 فروردین 1400 - 16:31
از دیدگاه مشاوران مراکز مشاوره ازدواج در تهران زوج های موفق در زندگی مشترک چه کارهایی انجام می دهند؟ برای دریافت پاسخ تا انتهای متن همراه ما باشید.
ازدواج،موفق،زوج،زوجين،انتخاب،زندگي،مشترك،مشاوره،همسر،مسائل،ا ...

از دیدگاه مشاوران مراکز مشاوره ازدواج در تهران زوج های موفق در زندگی مشترک چه کارهایی انجام می دهند؟
برای دریافت پاسخ تا انتهای متن همراه ما باشید.
به گزارش ایسنا، بنابراعلام انتخاب نو، ازدواج یکی از نیازهای اساسی بشر است، نیازی که با برآورده شدن آن همزمان نیاز های روانی، مادی، جسمی، اجتماعی، فردی و....
رفع می‌شود.
به همین دلیل باید در انتخاب آن دقت کرد و مسائل زیادی را در نظر گرفت و به آن ها رسیدگی کرد.
ازدواج کردن کار بزرگی نیست بلکه ازدواج مناسب و درست پیش بردن آن مهم و با ارزش است.
موفقیت در ازدواج به شانس و اقبال بستگی ندارد.
بلکه همیشه متغیرهایی هستند که می تواند در داشتن یک زندگی مشترک موفق تاثیرگذار باشند.
برخی از متغیرهای کلیدی در پیش بینی یک ازدواج موفق از دیدگاه مشاوران مرکز مشاوره ازدواج در تهران عبارت است از:
ارتباط خوب:
ارتباط صمیمانه می تواند یکی از لذت بخش ترین تجارب انسانی و یکی از بزرگ ترین موانع درد و رنج باشد، عشق با امید بسیار زیادی شروع می‌شود اما این نیازها ممکن است که بر طرف نشوند و خشم باعث جدایی شود و قضاوت ها پذیرش را دشوار کند و زوج ها از هم فاصله بگیرند.
توانایی زوج ها برای خود بیانگری موثر در ارتباط متقابل امری مهم برای تعامل موفق است.
مهارت های ارتباطی موثر مهم ترین مهارت های زندگی هستند که زوج ها می توانند یاد بگیرند و آن ها را توسعه بدهند از راه های دو جانبه ی برقراری مهارت های ارتباطی می توان به تحسین های روزانه یکدیگر، بحث و مذاکره، همدلی، گوش دادن فعال و...
اشاره کرد.
حل موفقیت آمیز تعارض ها:
عدم توافق در بسیاری از مسائل بین زوجین اجتناب نا پذیر است.
زوجین نمی توانند در هر زمینه ای موافق هم باشند، اما مهم است که یاد بگیرند که چگونه تعارض ها را با موفقیت حل کنند.
زوجین نمی توانند یک رابطه را به حال خود رها کنند و موقع برخورد مجدد با آن، انتظار داشته باشند که حل شده باشد.
مسائل به مرور زمان ناپدید نمی‌شوند.
در حقیقت اگر به مسائل ارتباطی توجه نشود آن ها به تدریج بزرگ تر می شوند و به همین دلیل حل اختلافات و تعارض ها بسیار مهم است و همچنین حل اختلافات قبل از ازدواج شانس بیشتری برای لذت بردن از زندگی بعد از ازدواج فراهم می‌کند.
انتظار واقع بینانه از مشکلات ازدواج:
بر اساس مطالعات انجام شده در مطب های روانشناسی هدف از ازدواج، در جوامع و فرهنگ های مختلف آمادگی و شرایط لازم برای ازدواج بسیار متفاوت است اما باید به این نکته اشاره کرد که زوج های موفق چشم بسته و ساده لوحانه ازدواج نمی کنند بلکه هدف از ازدواج، قرار گرفتن در مسیر رشد و کمال است و شرط لازم برای ازدواج رسیدن به خود شناسی و بلوغ در تمامی جنبه های جنبی، عقلانی، عاطفی و اجتماعی است.
افراد هر چه بیشتر زوایای وجودیشان را بشناسند و درباره ی خودشان بیشتر بدانند، در هنگام انتخاب شریک و همسر جهت گیری بهتری خواهند داشت.
زمانی که درباره ی ویژگی های جسمانی، احساسی، هیجانی، هوشی و روانی خود اطلاعات کافی داشته باشند، به عنوان فردی که در فرایند انتخاب قرار می گیرد، دقیق تر عمل خواهند کرد.
مردان و زنانی که خود را خوب می‌شناسند، فرصت و شرایط بهتری در انتخاب شریک زندگی شان دارند و بر عکس، کسانی که درک و بینش کافی نسبت به خود ندارند، خویشتن را به دست شانس و اقبال می سپارند و به امید بهترین ها می مانند.
آن ها می دانند که ازدواج دارای بحران ها و چالش هایی می باشد اگر با یکدیگر همکاری کنند می توانند ازدواج موفق را ایجاد نمایند و با تلاش دو طرفه آن را حفظ کنند.
توازن در فعالیت های فردی و فعالیت های مشترک:
طبق نظر روانشناس مشاور در مراکز مشاوره خانواده زوج های موفق توازن خوبی بین با هم بودن و جدا از هم بودن ایجاد می کنند.
آن ها به همدیگر اجازه ی توسعه ی علایق شخصی را می دهند و ارتباطات خود با دیگران مانند خانواده و دوستان ا نیز حفظ می کنند و در کنار آن زوج های موفق همچنین می دانند که چگونه از اوقات مشترک به صورت رضایت بخشی استفاده کنند مانند فعالیت‌های آرام بخش و سرگرم کننده.
احساس خوب نسبت به همسر:
هر انسانی دارای خصایص اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی منحصر به فرد می‌باشد و بسیاری از افراد به اشتباه می پندارند که همسرشان باید به گونه‌ای باشد که دلشان می خواهد.
اما باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که زنان و مردان با یکدیگر تفاوت هایی دارند و موضوع اساسی این است که زوجین موفق باید همسر خود را همان طور که هست دوست بدارند و به دنبال تغییر دادن او نباشند.
پذیرش همسر آن گونه که هست یکی از مواردی می باشد که از اهمیت فوق العاده ای در ازدواج موفق برخوردار است و در حالت کلی می‌توان گفت که بیشترین چیزی که می تواند رابطه ی زوجین را بهتر کند پذیرفتن یکدیگر است.
ازدواج شیوه ای از زندگی را پیش روی زوجین قرار می دهد که در آن به یکدیگر عشق می‌ورزند، به هم احترام می گذارند و هر روز به نحوی از یکدیگر قدردانی می کنند.
ازدواج فرایندی پویا و مشترک است نه حالتی منفعلانه اگر ارتباط رضایت بخشی ندارید اولین گام حل مشکلات و اختلافات است و می‌توانید از مرکز مشاوره انتخاب نو که با مدیریت دکتر تابع جماعت و دکتر باقری می باشد، در این زمینه راهنمایی دریافت کنید زیرا که ازدواج رابطه ای است که به تلاش و همکاری زن و مرد نیاز دارد تا در مسیر رشد و پیشرفت حرکت کند.
یک ازدواج موفق می تواند پایه محکمی برای یک خانواده مستحکم باشد.
انتهای رپرتاژ آگهی