خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فساد مالی در دستگاه‌های اداری عربستان

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | دوشنبه، 30 فروردین 1400 - 14:47
خبرگزاری رسمی عربستان از چندین فساد بزرگ در دستگاه‌های اداری این کشور پرده برداشت.
سعودي،مبلغ،ريال،فساد،عربستان،پرونده،دفعه

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) افشا کرد سازمان کنترل و مبارزه با فساد اداری عربستان طی چند روز گذشته از تعداد زیادی پرونده کیفری در خصوص فساد موجود در دستگاه‌های اداری این کشور پرده برداشته است.
در یکی از این پرونده ها، یک ژنرال و دو کارمند بازنشسته با همکاری وزارت گارد ملی وجهی به مبلغ ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال سعودی از شرکت‌های داخلی و یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال سعودی از یک شرکت خارجی (اتریشی) اخذ کردند.
مبلغ دریافت شده از شرکت اتریشی هم به صورت نقد و هم به صورت خرید املاک و مستغلات در خارج از عربستان بوده است.
این افراد برای دفعه دوم مبلغ ۳۰ میلیون و ۱۵۳ هزار ریال سعودی، دفعه سوم مبلغ ۱۴۷ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال سعودی و دفعه چهارم مبلغ ۱۹۸ میلیون و ۳۵ هزار ریال سعودی را به صورت نقد و اقساط از این شرکت‌ها گرفتند تا مراحل اعطای وام به این شرکت‌ها را تسهیل کنند.
این خبرگزاری از ۱۰ پرونده فساد مالی پرده برداشت و گزارش داده است سازمان مبارزه و کنترل فساد عربستان در حال رسیدگی به این پرونده‌هاست.
هفته گذشته نیز روزنامه‌های عربستانی اعلام کرد طی ماه گذشته ۹۷۱ مورد نظارت و بازرسی انجام گرفت و درباره ۷۰۰ متهم تحقیق صورت گرفت و ۱۷۶ نفر که برخی از آن‌ها از کارکنان وزارتخانه‌ها بودند بازداشت شدند.
بر اساس این گزارش، افراد بازداشت شده متهم به دریافت رشوه، سوء استفاده از موقعیت شغلی و کلاه برداری شدند و اقدامات اولیه برای ارجاع پرونده آن‌ها به دادگاه انجام شده است.
انتهای پیام/