خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

راهروهای بیمارستان آستارا مملو از بیماران کرونایی

ایسنا | استان‌ها | سه شنبه، 11 آذر 1399 - 22:54
مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: ۶۱ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید دکتر بهشتی این شهرستان بستری هستند.
آستارا،طرح،شهرستان،اصناف،بيمار،كرونا،غربالگري،دستورالعمل،بيم ...

ایسنا/گیلان مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: ۶۱ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید دکتر بهشتی این شهرستان بستری هستند.
دکتر فرید بصیری مقدم در جلسه اضطراری ستاد کرونای بندر مرزی آستارا که در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ۱۰۰ تیم در طرح غربالگری شهید سردار قاسم سلیمانی در این شهرستان حضور دارند که ۱۸ تیم ستادی نیز در کنار این تیم ها طرح را به صورت خانه به خانه انجام می دهند.
وی با بیان اینکه تا امروز از ۲۴۰۰ خانوار این شهرستان تب سنجی و غربالگری انجام شد، ادامه داد: بیماران مشکوک به کرونا نیز در قالب این طرح شناسایی شده اند که عملیات قرنطینه و مراقبت از آنها آغاز شده است.
وی با انتقاد از اینکه برخی دستگاه های اجرایی شهرستان برای اجرای این طرح به شبکه بهداشت و درمان و بسیج کمک نمی کنند و اهمیت این طرح ملی را احساس نکرده اند، افزود: در روزهای گذشته ۳۶۸ مورد بازدید از اصناف به عمل آمد که ۲۶ مورد از اصناف متخلف به دستور قضایی پلمب شده است.
بصیری مقدم با تأکید بر اینکه عده ای هنوز کرونا را باور نکرده اند و همین عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی افراد بی توجه، باعث جان باختن مردم کشورمان به طور روزانه می شود، خاطر نشان کرد: حضور ۶۱ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی آستارا به گونه ای می باشد که راهروهای این بیمارستان مملو از بیمار است.
وی با بیان اینکه اگر رعایت نکنیم وضعیت بسیار بدتری را شاهد خواهیم بود، اضافه کرد: روزانه ۱۲۰ الی ۲۴۰ کامیون از مرز آستارا تردد می کنند و انبارهای سورتینگ محصولات کشاورزی در آستارا که در صادرات کالا به کشورهای دیگر اقدام می کنند و فعالیت افراد در این انبارها از علت های گسترش کرونا در این شهرستان است.
وی اضافه کرد: باید پایش و غربالگری فعالان در این انبارها نیز در دستور کار قرار گیرد تا مانع از گسترش این بیماری از این بخش شویم.
مثبت بودن تست ۱۴ بیمار از ۶۱ بیمار بستری آستارا
دکتر حسین احمدی، رئیس بیمارستان شهید بهشتی آستارا در این جلسه تصریح کرد: از ۶۱ بیمار مشکوک به کرونای بستری در این بیمارستان ۱۴نفر با تست قطعی کرونا مواجه هستند.
وی ادامه داد: ۳۴ بیمار متفرقه دیگر نیز در این بیمارستان بستری هستند و تمام تلاش مدافعان سلامت، بهبودی همه بیماران این شهرستان است که در این زمینه با جان و دل تلاش می کنند.
وی یادآور شد: از اول آذر تا امروز ۶۱ مورد تست مثبت PCR کرونا در آستارا داشتیم و لزوم رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم بیش از پیش احساس می شود.
شناسایی ۲۹ بیمار کرونایی جدید در طرح غربالگری حاج قاسم
سرهنگ بهزاد قنبری، فرمانده سپاه آستارا با اشاره به انجام گسترده طرح غربالگری شهید سلیمانی در این شهرستان، توضیح داد: این طرح از روز شنبه در سه سطح فرماندهی قرارگاه، فرماندهی عملیات و جانشینی قرارگاه آغاز بکار کرده که متأسفانه به جز چند اداره، همکاری قابل توجهی را از سوی دستگاه های اجرایی دیگر شاهد نیستیم.
وی با بیان اینکه بیماریابی، مراقبت و سلامت جسمی و فکری مردم اولویت این طرح است، یادآور شد: تاکنون بالغ بر ۹۵۱۲ نفر از مردم آستارا غربالگری شده اند که تست کرونای هشت خانوار با جمعیت ۲۹ نفر مثبت است.
وی با تأکید بر اینکه افراد مبتلا به حمایت غذایی نیاز دارند، افزود: برای افرادی که در قالب این طرح شناسایی می شوند، ۸۰۰ بسته حمایتی آماده شده است که بر اساس وضعیت معیشتی آنها توزیع می شود.
وی اضافه کرد: امروز نیاز به تب سنج و شیلد برای اجرای طرح مذکور محسوس است که متأسفانه برخی دستگاه های اجرایی متوجه اهمیت و حساسیت این طرح ملی نیستند.
فعالیت تأسف بار قلیان سراهای غیرمجاز در حیاط خلوت های آستارا
سرهنگ محمد نمازی، فرمانده انتظامی آستارا از برخورد پلیس با متخلفان و افراد بی توجه به محدودیت ها انتقاد کرد و گفت: متأسفانه فعالیت قلیان سراها در حیاط خلوت های غیرمجاز، عرصه را برای کنترل این بیماری تنگ کرده است.
وی افزود: عدم همکاری برخی افراد باعث گسترش این بیماری شده است و به طور یقین پلیس برخوردهای خود را سلبی و قاطعانه تر خواهد کرد.
سرهنگ نمازی از ادعای عجیب برخی شهروندان به دلیل انکار این بیماری سخن گفت و اضافه کرد: برخی های دیگر نیز با دریافت برگه هایی از استان های همجوار وارد استان و آستارا می شوند که وضعیت شهرستان را با مشکل مواجه کرده است.
عدم همکاری اتحادیه های اصناف آستارا در رعایت پروتکل ها
حسین ابوالحسنی، رئیس اتاق اصناف شهرستان مرزی بندر آستارا در جلسه فوق، خاطرنشان کرد: عدم همکاری برخی از اتحادیه های اصناف در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی غیرقابل توجیه است.
وی یادآور شد: برخی از اتحادیه ها با عدم همکاری در اعمال محدودیت ها، اتفاقات نامناسبی را پدید می آورند که در روزهای آینده برخورد ها را شدیدتر خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: عملکرد اتاق اصناف در اعمال محدودیت های کرونایی عید نوروز و فروردین ماه بر کسی پوشیده نیست.
معرفی ۴۲ واحد صنفی متخلف آستارا به تعزیرات حکومتی
محسن آهنی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا در این جلسه با اشاره به آمار برخورد با اصناف بی توجه به دستورالعمل های بهداشتی، اظهار کرد: در روزهای گذشته ۴۲ مورد از اصناف به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
وی ادامه داد: در اوایل سال جاری ۱۵۰ مورد پلمب اصناف متخلف را داشتیم و با اعمال محدودیت های جدید نیز قاطعانه با متخلفان برخورد خواهد شد.
وی در خصوص آمادگی اداره صمت برای اجرای دستورالعمل های ستاد کرونا در وضعیت قرمز آستارا، خاطرنشان کرد: این اداره با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه ها و سایر دستگاه های مرتبط در شهرستان، بستر لازم برای کنترل و مهار این ویروس منحوس انجام خواهد داد.
انتهای پیام