خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

یک پنجم جویندگان کار در سمنان در جست و جوی شغل بهتری اند

ایسنا | استان‌ها | دوشنبه، 10 آذر 1399 - 01:13
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از پرداخت بیش از ۴۲۴ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنفی آسیب دیده از کروناویروس در این استان خبر داد.
استان،سمنان،اجتماعي،نفر،درصد،جويندگان

ایسنا/سمنان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از پرداخت بیش از ۴۲۴ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنفی آسیب دیده از کروناویروس در این استان خبر داد.
اسماعیل غنیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به وضعیت اشتغالزایی در این استان اظهار کرد: روند بررسی آمار پنج ساله نشان می دهد که سالانه ۱۰ تا ۱۱ هزار نفر در استان سمنان جویای کار هستند.
وی ادامه داد: آمارها نشان می دهد ۲۰ درصد از جویندگان کار استان سمنان بیمه شده تامین اجتماعی هستند که به دنبال شرایط شغلی بهتری هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان خاطرنشان کرد: جویندگان کار واقعی در استان سمنان که فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند تا ۹ هزار نفر در سال تخمین زده می شود.
غنیان گفت: امسال‌ پنج هزار و ۲۳۰ نفر در استان سمنان جویا کاری بودند که تاکنون یک هزار و ۲۵۸ نفر آنان در بخش های مختلف مشغول به کار شدند.
وی با بیان اینکه ۶۳ درصد از جویندگان شغل در استان سمنان مرد و ۳۷ درصد زن هستند تصریح کرد: ۶۶ درصد از جویندگان کار در استان فاقد مهارت و ۶۰ درصد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیردیپلم هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای بخش هایی از تولید و صنوف در این استان افزود: تاکنون ۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنفی استان که به دلیل شیوع کرونا، کسب و کارشان دچار آسیب شد، پرداخت گردیده است.
دبیر کارگروه اشتغال استان یادآوری کرد: خوشبختانه پرداخت این میزان تسهیلات، به تثبیت اشتغال چهار هزار و ۵۰۰ نفر انجامیده است.
انتهای پیام