خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ایتالیا: دوره نمایندگی آمریکا در خاورمیانه و مدیترانه پایان یافته است

ایسنا | بین‌الملل | چهارشنبه، 05 آذر 1399 - 19:47
وزیر خارجه ایتالیا اظهار کرد، دوره‌ای که آمریکا به نوعی نماینده حل مسائل دو منطقه مدیترانه و خاورمیانه بود، احتمالا پایان یافته است.
مديترانه،ايتاليا،خارجه،آمريكا،خاورميانه

وزیر خارجه ایتالیا اظهار کرد، دوره‌ای که آمریکا به نوعی نماینده حل مسائل دو منطقه مدیترانه و خاورمیانه بود، احتمالا پایان یافته است.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، لوییجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا تاکید کرد، در اروپا و جهان بسیاری از احتمال و نحوه تغییر سیاست خارجه واشنگتن در سال‌های آینده صحبت می‌کنند به نظر من نمی‌توانیم و نباید انتظار بازگشت به گذشته را داشته باشیم.
او در افتتاحیه دوره ششم همایش رایزنی‌های مدیترانه در رم گفت، دوره‌ای که می‌شد در آن مداخله آمریکا را پیش بینی کرد و به نوعی به نمایندگی آمریکا در حل تمام مشکلات مربوط به این دو منطقه خاورمیانه و مدیترانه تکیه کرد، دیگر احتمالا سپری شده است.
رئیس دیپلماسی ایتالیا گفت: البته نباید این گونه برداشت شود که فضا را برای قدرت‌های خارجی دیگر خالی کرد بلکه باید تلاش کنیم راه همکاری را در پیش بگیریم.
انتهای پیام