خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جمع‌آوری صدقات در قزوین الکترونیکی شد

ایسنا | استان‌ها | سه شنبه، 04 آذر 1399 - 15:40
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: استان قزوین به‌عنوان پایلوت اجرای این طرح در کشور انتخاب‌شده و در حال حاضر همکاران جمع‌آوری صدقات در استان قزوین به دستگاه کارت‌خوان سیار اندرویدی مجهز شده‌اند.
صدقات،قزوين،استان،امداد،كميته،صندوق،الكترونيكي،دستگاه،پوز،مش ...

ایسنا/قزوین معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: استان قزوین به‌عنوان پایلوت اجرای این طرح در کشور انتخاب‌شده و در حال حاضر همکاران جمع‌آوری صدقات در استان قزوین به دستگاه کارت‌خوان سیار اندرویدی مجهز شده‌اند.
فرزاد فرهادی در نشست خبری که صبح امروز ۳ آذر در کمیته امداد استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: کمیته امداد همواره به دنبال ارتقای خدمات است از همین روی به‌منظور استفاده از فناوری‌های روز رویکرد جدید صندوق صدقات در قزوین الکترونیکی شده است.
وی افزود: با توجه به شیوع کرونا مردم ترجیح می‌دهند که صدقات خود را به‌صورت الکترونیکی پرداخت کنند و کمتر با پول در ارتباط باشند، اگرچه برخی از مردم همچنان معتقد هستند که صدقه باید به‌صورت دستی و روزانه در صندوق صدقات واریز شود بنابراین تلاش کردیم خدمات در حوزه صندوق صدقات را به‌صورت متنوع ارائه می‌دهیم تا افراد با توجه به تمایل خود نوع پرداخت صدقات را انتخاب کنند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: استفاده از صندوق صدقات الکترونیکی سرعت عمل را افزایش می‌دهد و این کمک‌ها به‌سرعت بیشتری در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد، درروش جمع‌آوری صدقات الکترونیکی از دستگاه‌های پوز اندرویدی استفاده می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: درواقع همکاران کمیته امداد با استفاده از دستگاه پوز به درب منازل مراجعه و صدقات را از طریق کارت‌بانکی دریافت می‌کنند، این روش نسبت به روش سنتی مزایای مختلفی دارد که می‌توان به حذف فیزیکی پول، کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی و ارتقای اعتماد عمومی اشاره کرد.
فرهادی یادآور شد: استفاده از دستگاه پوز اندرویدی باعث افزایش دقت، سرعت و کاهش هزینه‌های جمع‌آوری صدقه می‌شود، امیدواریم در مراحل بعدی، صندوق‌های صدقات به‌جز موارد معدودی حذف‌شده و روش‌های غیرحضوری پرداخت صدقات جایگزین ‌شود، درواقع با استفاده از دستگاه پوز اندرویدی امکان سوءاستفاده افراد سودجو کاهش می‌یابد.
وی اظهار کرد: استان قزوین به‌عنوان پایلوت اجرای این طرح در کشور انتخاب‌شده است و در حال حاضر همکاران جمع‌آوری صدقات در استان قزوین به دستگاه کارت‌خوان سیار اندرویدی مجهز شده‌اند، این افراد هنگام مراجعه به درب منازل مشترکین بعد از دریافت صدقات، رسید الکترونیکی وجوه دریافتی را به‌صورت آنی صادر و به مشترکین تحویل می‌دهند، همزمان پیامک مبلغ واریزی نیز برای مشترک ارسال می‌شود.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: کمک‌های جمع‌آوری‌شده از صندوق‌های صدقات مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده و اساس نیاز جامعه هدف در امور معیشتی، درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل نیازمندان هزینه می‌شود.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: طی ۸ ماه سال جاری ۵ میلیارد تومان درآمد از محل صدقات و ۵۰۰ میلیون تومان از مراکز نیکوکاری جمع‌آوری‌شده است، این میزان اگر به تعداد افراد تحت پوشش تقسیم شود به هر فرد مبلغ ناچیزی تعلق می‌گیرد، بنابراین استفاده از صدقات هوشمند باعث افزایش کمک در این حوزه می‌شود.
وی عنوان کرد: سامانه NFC بر روی صندوق صدقات یا در منازل مشترکان نیز شکل جدیدی از جمع‌آوری صدقات است، در این سامانه همه اطلاعات مربوط به مشترکان و میزان صدقات پرداخت‌شده به‌صورت آنلاین قابل‌مشاهده خواهد بود و مشترکان می‌توانند در صورت تمایل، میزان صدقات پرداختی خود را تا یک سال گذشته مشاهده کنند.
فرهادی بیان کرد: این صندوق را در ادارات نصب می‌کنیم و کارکنان آن اداره باید اپلیکیشن را نصب کنند و مبلغ موردنظر خود را شارژ می‌کنند، کارکنان هر بار که تلفن همراه خود را به صندوق نصب‌شده قرار دهند مبلغ موردنظرشان از شارژ کم می‌شود.
وی یادآور شد: علاقه‌مندان به استفاده از سرویس‌های غیرحضوری می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز با ارسال یک پیامک خالی به سر شماره ۸۸۷۷ و انجام مراحل، با انتخاب رقم موردنظر خود، عضو سامانه صدقه پیامکی شوند.
همچنین کد# ۰۲۸*۸۸۷۷* به‌عنوان یکی از درگاه‌های نوین کمیته امداد، برای دریافت کمک‌های مردم خیراندیش در نظر گرفته‌شده است.
انتهای پیام