خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برخورد سخت قضایی در انتظار زایل‌کنندگان بیت‌المال

ایسنا | استان‌ها | سه شنبه، 04 آذر 1399 - 14:53
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: با همه افراد به خصوص مدیرانی که به بیت‌المال خسارت وارد می‌کنند، به سختی برخورد می‌شود.
استان،قضايي،قانوني،دادرسي،خسارت،مديران،برخورد،اجراي،مديراني

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: با همه افراد به خصوص مدیرانی که به بیت‌المال خسارت وارد می‌کنند، به سختی برخورد می‌شود.
حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی ظهر امروز (۴ آذرماه) در جلسه شورای قضایی استان با تاکید بر پیگیری و اجرای دقیق مصوبات شورای قضایی استان، اظهار کرد: مدیرکل بازرسی استان در مورد میزان خسارت وارد شده به بیت‌المال با ترک فعل از سوی مدیران دستگاه‌ها گزارشی ارائه کرده که این میزان از ورود خسارات به بیت‌المال از سوی مدیران مورد قبول و پذیرش نیست، اگر مسئولی به وظیفه قانونی خود عمل نکند، باید پاسخ‌گو باشد و اگر پاسخ‌گو نشد، مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد.
وی افزود: برخورد با فساد از اولویت‌های دستگاه قضایی در دوره تحول است و ارتکاب جرم فساد در میان مسئولان حتی یک مورد هم خیانت به کشور بوده و این مسئولیت‌ها یک امانتی است که به مدیران واگذار شده و به مدیرانی که بخواهند از مسئولیت خود سوء‌استفاده کرده و به بیت‌المال خسارت وارد کنند، هشدار می‌دهیم منتظر برخورد قاطع دستگاه قضایی باشند.
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، با اشاره به تکمیل ساختمان جدید پزشکی قانونی که در گذشته مشکلاتی برای مجموعه و مراجعان به وجود آورده بود بر نقش مهم و اثرگذار پزشکی قانونی برای اجرای عدالت آن هم با اظهار نظرهای فنی، عادلانه و دقیق که زمینه کشف حقیقت و اتخاذ تصمیمات مقامات قضائی را فراهم می‌کند، تاکید کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: اجرای دادرسی الکترونیکی و اجتناب از اعزام زندانیان به محاکم برای دادرسی به جز در موارد ضروری مورد توجه اداره زندان‌ها و محاکم استان قرار گیرد و امروز استفاده از ظرفیت‌ها و فن‌آوری‌های نوین در دادرسی الکترونیکی یک ضرورت است.
انتهای پیام