خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رایزنی وزیر خارجه مصر و معاون لاوروف پیرامون لیبی، تروریسم و خاورمیانه

ایسنا | بین‌الملل | شنبه، 10 آبان 1399 - 13:20
سامح شکری، وزیر خارجه مصر در چارچوب سفر فعلی خود به مسکو با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده رئیس جمهور این کشور به منطقه خاورمیانه دیدار و گفتگو کرد.
شكري،مصر،خارجه،منطقه،ليبي،چارچوب،روسيه،سياسي،موضوعات،ديدار،وزير

سامح شکری، وزیر خارجه مصر در چارچوب سفر فعلی خود به مسکو با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده رئیس جمهور این کشور به منطقه خاورمیانه دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، از آنجایی که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از ورود شکری به مسکو با یک فرد مبتلا به کرونا ارتباط داشت و به همین دلیل مجبور شد خود را در منزل قرنطینه کند، معاون خود را به عنوان رئیس هیات این کشور برای مذاکرات سیاسی با شکری تعیین کرد.
احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر با انتشار بیانیه‌ای در فیسبوک اعلام کرد: دو طرف در این سفر رایزنی‌های سیاسی گسترده‌ای انجام داده و برخی موضوعات دوجانبه مهم و مرتبط با پروژه‌های اصلی را که در چارچوب مشارکت استراتژیک مصر-روسیه در دست اجرا هستند، مورد بحث و بررسی قرار دادند.
طبق این بیانیه، در راس این موضوعات، اقدامات اجرایی پروژه منطقه صنعتی روسیه در منطقه اقتصادی کانال سوئز، احداث نیروگاه هسته‌ای الضبعه، هماهنگی مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی در چارچوب دوجانبه و یا در عرصه‌های بین‌المللی چندجانبه قرار داشتند.
سخنگوی وزارت خارجه مصر افزود: شکری و بوگدانف بخش بزرگی از این دیدار را به تبادل نظر درباره مسایل منطقه و تحولات در موضوعات متعددی که بر امنیت و ثبات منطقه خاورمیانه تاثیر دارند، اختصاص دادند.
بر اساس بیانیه یاد شده، شکری در این دیدار از تلاش‌های اخیر مصر جهت رسیدن به یک راه‌حل سیاسی و توافقی برای بحران لیبی که تمامی گروه‌های مردم لیبی در آن مشارکت داشته و مطابق با نتایج نشست برلین و قطعنامه ۲۵۱۰ شورای امنیت باشد، سخن گفت و بر اهمیت مقابله جدی با دخالت‌های خارجی که در راستای منافع مردم این کشور نیست و نیز مقابله با استفاده از جریان‌های افراطی و شبه‌نظامیان مسلح برای تحقق منافع ژئوپلتیک تاکید کرد و گفت: مصر از اقدامات سازمان ملل در کمیته گفتگوی سیاسی لیبی حمایت می‌کند.
همچنین دو طرف از توافق به دست آمده برای آتش‌بس در لیبی در چارچوب کمیته نظامی ۵+۵ استقبال کردند.
انتهای پیام