خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سرانه بودجه فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۱۲ هزار تومان است

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | شنبه، 10 آبان 1399 - 11:46
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: سرانه بودجه فرهنگی این دانشگاه حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان است.
فرهنگي،دانشگاه،فني،كرونا،مجازي،مهدي،معاون،برگزاري،جشنواره،بر ...

مهدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
رضا مهدی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.
او افزود: یکی از مهم‌ترین تاثیرات ویروس کرونا بر بخش‌های فرهنگی دانشگاه‌ها تغییر آموزش‌های حضوری یا فیزیکی به مجازی بود.
مهدی با بیان اینکه یکی از مشکلات همیشگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بحث «اعتبارات و بودجه فرهنگی» است، تاکید کرد: سرانه بودجه فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تقریبا حدود صفر یعنی ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان است که با شیوع کرونا هزینه‌های حضور فیزیکی، پذیرایی، رفت و آمد و ...
حذف شدند و این عامل باعث افزایش فعالیت‌های فرهنگی شد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: در دوران کرونا دانشگاه فنی و حرفه‌ای هفته‌ای یک برنامه مخصوص فعالیت‌های فرهنگی را به خوبی اجرا کرده است.
مهدی ادامه داد: برگزاری حضوری همایش «گام ملی دوم انقلاب» در شهر قم که به عنوان رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای شناخته شده است، با توجه به اجاره مکانی مناسب، ارائه جوایز ویژه به سخنرانان، ارائه خدمات و پذیرایی از مهمانان شاید بیش از ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان برای ما هزینه آور بود، اما با توجه به برگزاری مجازی این مراسم هزینه‌ها کاهش پیدا کرد.
او درباره برگزاری جشنواره ملی فرصت کرونایی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: هفته گذشته جشنواره ملی فرصت کرونایی با حضور دکتر غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم و دکتر لاری معاون فرهنگی وزارت بهداشت در شیراز برگزار شد که هزینه بسیار کمی داشت و توانستیم بیش از ۱۵۰۰ اثر را از سراسر ایران به نمایش بگذاریم.
تاثیر کرونا بر فعالیت‌های مجازی دانشگاه‌ها
مهدی تاکید کرد: کاهش یا حذف برخی از هزینه‌ها در فضای مجازی باعث شده است تا فعالیت‌های فرهنگی ما در این بستر افزایش قابل توجهی داشته باشد و بتوانیم به اینصورت هفته‌ای یک برنامه برگزار کنیم تا دانشجویان، تشکل ها، انجمن‌ها و نشریات با نحوه کار فرهنگی در فضای مجازی به تدریج آشنا شوند، هر چند تمامی این عوامل کیفیت فضای حضوری را ندارند.
او اضافه کرد: در ماه گذشته جشنواره جهش در استان مرکزی برگزار شد.
همچنین جشنواره فرهنگی و هنری جهاد سفید با محوریت تقدیر و تشکر از پرستاران و کادر درمان در استان گلستان برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: مسابقه عکس یادگاری ویژه استادان، کارکنان و دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد و برگزاری دو جشنواره ملی کتابخوانی هم از فعالیت‌های ما در دوران کرونا بود.
مهدی بیان کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت روز زن و تجلیل از بانوان نمونه یکی دیگر از فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه بود که در صورت نبود فضای مجازی نمی‌توانستیم با بودجه محدود آن‌ها را تحقق ببخشیم.
او اظهار کرد: ویروس کرونا بلایی جبران ناپذیر است که تمام جهان را درگیر کرده و باید با همکاری همگانی آن را از بین ببریم، اما ما توانستیم از این فرصت استفاده کنیم و به صورت مجازی فعالیت‌های همه جانبه خود را ادامه دهیم.
نباید بگذاریم که این بیماری باعث شود تا دانشجویان، استادان و ...
از فعالیت‌های دانشگاهی دور شوند.
او اظهار کرد: با توجه به ویروس کرونا نه تنها فعالیت‌های فرهنگی ما عقب نیفتادند، بلکه یک قدم هم به سمت جلو حرکت کردیم و توانستیم حرمت خوب و موثری از خود به نمایش بگذاریم.
مهدی گفت: دانشگاه‌ها به صورت سالانه برای تغذیه دانشجویان بودجه خوبی در نظر می‌گیرند که این عامل در مکان‌های مختلف متفاوت است، اما این رقم برای فعالیت‌های فرهنگی بسیار کم است که این رقم با توجه به گرانی روز افزون و هزینه بر بودن رفت و آمد‌ها هیچ نتیجه سودمندی نخواهد داشت.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/