خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

صدور مجوز خاک‌برداری و حمل نخاله در تهران چه مراحلی دارد؟

تسنیم | اجتماعی و حوادث | سه شنبه، 08 مهر 1399 - 20:04
یکی از بخش هایی که در ساخت یک ملک باید طی شود مربوط به خاکبرداری و حمل نخاله است که مراحل مختلفی برای آن تعیین شده است.
مجوز،قرارداد،پيمانكار،مراحل،مراجعه،ساخت،مالك،دفاتر،الكترونيك

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، میل به تغییر و تحول در محیط پیرامون زندگی، در همه انسان ها با شدت و فراوانی مختلف، وجود دارد و افراد این تغییرات را در هر بخشی از زندگی خود اعمال میکنند، از تغییر وسایل خانه گرفته تا از نو ساختن خانهای که در آن زندگی می کنند.
اما ساخت یک ساختمان کار ساده ای نیست و دوندگی های زیادی دارد که بسیاری از افراد با بخش های مختلف آن آشنا نیستند.
برای ساخت یک خانه مراحل متعددی وجود دارد که در خبرهای قبلی به جزئیات آن اشاره شده است اما یکی دیگر از مراحل ساخت و ساز به خاکبرداری و حمل نخاله مربوط میشود.
این در حالی است که بسیاری از افراد از مراحلی که در این بخش باید طی شود آگاهی ندارند اما میتوانند با خواندن این مطلب اطلاعات لازم را کسب کنند.
با راه‌اندازی سامانۀ مدیریت پسماندهای ساختمانی و عمرانی، مالکان پلاک‌های ثبتی باید پس از انتخاب پیمانکار خاک‌بردار و انعقاد قرارداد، برای ثبت قرارداد پسماند به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کرده و قرارداد پسماندشان را ثبت کنند.
آن‌ها باید در مرحلۀ بعدی برای دریافت مجوز از دفاتر خدمات الکترونیک شهر اقدام کنند.
بنابراین بعد از اخذ پروانۀ ساختمانی یا مجوز فعالیت توسط مالک از شهرداری (مناطق)، توافقی بین مالک با پیمانکار صورت می گیرد و منجر به عقد قرارداد می شود.
بعد از انتخاب پیمانکار در دفاتر الکترونیک توسط مالک به‌وسیلۀ تکمیل فرم معرفی، پیمانکار به معاونت پسماندهای ساختمانی و عمرانی مراجعه می کند و قرارداد را تحویل می دهد، در ادامه درخواست صدور مجوز و پرداخت هزینۀ خدمات انجام می شود.
مرحله بعدی به تشکیل پروندۀ خاک‌برداری اختصاص میباید؛ متقاضی بعد از مراجعه به امور اداری معاونت مربوطه برای اخذ مدارک و اعلام هزینه، به امور مالی برای صدور فیش نقدی مراجعه می کند و در بخش امور اداری به تشکیل پرونده می پردازد.
در ادامه این روند مراحل صدور مجوز خاکبرداری آغاز می شود و در نهایت بعد از انجام مراحل اداری تعیین شده، مجوز برای انجام این بخش از ساخت و ساز صادر میشود.
انتهای پیام/