خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آموزش‌های آنلاین مهارت محور مکتب خونه به بازار کار گره خوردند

ایسنا | بازار | چهارشنبه، 13 آذر 1398 - 17:37
مدیر پلتفرم آموزش آنلاین مکتب خونه از توافق با موسسات کاریابی آنلاین برای اضافه‌شدن گواهینامه‌های دوره‌های آموزشی آنلاین مهارت محور این موسسه به پنل موسسات کاریابی خبر داد.
خونه،مكتب،دانشگاه،آموزشي،آنلاين،شريف،آموزش،ارائه،كاريابي،مها ...

مدیر پلتفرم آموزش آنلاین مکتب خونه از توافق با موسسات کاریابی آنلاین برای اضافه‌شدن گواهینامه‌های دوره‌های آموزشی آنلاین مهارت محور این موسسه به پنل موسسات کاریابی خبر داد.
به گزارش ایسنا، بنا براعلام مکتب خونه، مصطفی حسینی مدیر پلتفرم آموزش آنلاین مکتب خونه با بیان اینکه کاریابی و یافتن شغل و حرفه مناسب یکی از دغدغه‌های بزرگ جوانان کشور است، اظهارکرد: آموزش‌هایی که بتواند ضمن کم هزینه بودن، کارجویان را از دانش و مهارت‌های مورد نیاز بازار کار برخوردار کند، مورد توجه و استقبال متقاضیان قرار می‌گیرد.
وی همکاری بین موسسات ارائه دهنده آموزش های مهارت محور و موسسات کاریابی را یکی از راهکارهای برطرف شدن نیازهای بازار کار و افزایش اشتغال جوانان برشمرد و افزود: در هشتمین سالگرد تاسیس پلتفرم آموزش آنلاین مکتب خونه، با تفاهمی که بین مکتب خونه و موسسه کاریابی آنلاین «جاب ویژن» انجام شد، گواهینامه‌های دوره‌های آموزش آنلاین مهارت محور کتب خونه به پنل این موسسه اضافه شد، بر این اساس متقاضیان کار هنگام ساختن رزومه خود در پنل این موسسه می‌توانند دارا بودن این گواهینامه‌های آموزشی را به عنوان شاخصی برای دانش و مهارت خود به رزومه‌شان اضافه کنند.
بنیانگذار پلتفرم آموزش آنلاین مکتب خونه یادآور شد: علاوه بر «جاب ویژن» در حال مذاکره با سایر موسسات کاریابی آنلاین معتبر کشور برای افزودن این قابلیت به پنل این موسسات هستیم و به زودی این امر محقق خواهد شد.
مکتب خونه چگونه و برای رفع چه نیازی متولد شد؟
۸ سال قبل – سال ۱۳۹۰ – اگر فردی متقاضی بهره‌مندی از آموزش‌های ارائه شده در دانشگاه‌های معتبر مثل دانشگاه صنعتی شریف بود با سد مرتفع کنکور روبرو می‌شد، سدی که همچنان نیز استوار و مرتفع است.
بر این اساس، بسیاری از متقاضیان به دلیل تعداد بالای متقاضی و محدودیت ظرفیت این دانشگاه از تحصیل و بهره‌مندی از آموزش‌های این دانشگاه‌ها باز می‌مانند.
دریافت جزوات کلاس‌های دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه صنعتی شریف یا شنیدن فایل صوتی دروس یا دیدن فیلم آموزش های ارائه شده در این دانشگاه راهکارهایی بود که بعضا توسط برخی افراد پیگیری می شد اما این راهکارها به دلیل پائین بودن کیفیت فایل های صوتی و تصویری که اغلب با موبایل و گاهی بدون اجازه اساتید ضبط می شد قابل قبول نبود و ضمنا فناوری‌های ارتباطی نیز به گونه‌ای توسعه نیافته بود که امکان ضبط و انتقال ساده و مطلوب این فایل های حجیم را برای متقاضیان فراهم کند.
چند نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با این ایده که همه ایرانیان باید در راستای عدالت آموزشی به آموزش‌های اساتید مطرح در دانشگاهی معتبر دولتی همچون دانشگاه صنعتی شریف دسترسی داشته باشند، برای رفع این مشکلات و محدودیت‌ها کمر همت بستند.
با تلاش این دانشجویان هسته اولیه مکتب خونه در قالب یک وبسایت شکل گرفت که در آن فیلم کلاس های آموزشی دروس دانشگاه شریف در آن به صورت رایگان برای افرادی که به این آموزش‌ها دسترسی نداشتند، ارائه می‌شد.
متقاضیان تهرانی و شهرستانی که در کنکور این دانشگاه پذیرفته نشده اند ولی رویای دسترسی به آموزش‌های اساتید دانشگاه شریف را دارند یا کسانی که از رشته تحصیلی خود ناراضی‌اند و می‌خواهند رشته‌های آموزشی ارائه شده در دانشگاه شریف را به همان شکلی که در این دانشگاه ارائه می‌شود، بیاموزند و ...
مخاطبان اصلی آموزش‌های آنلاین مکتب خونه را تشکیل می‌دهند.
طی این ۸ سال، مسیر بسیاری دشواری برای تحقق این هدف متعالی، یعنی ارتقاء عدالت آموزشی در کشور، پیموده شد تا موافقت دانشگاه صنعتی شریف، تهران، امیرکبیر و سایر دانشگاه‌های برتر ایران و اساتید آنها برای ضبط آموزش‌ها جلب شود و شبکه‌ای از افراد از دانشجویان داوطلب گرفته تا اساتید بزرگوار با مکتب خونه همکاری کردند تا امکان ضبط و انتشار این آموزش‌ها در فضای مجازی فراهم آید.
سال ۹۵ مکتب خونه فعالیت خود را به دوره‌های آموزشی مهارت محور و مورد نیاز بازار کار نیز گسترش داد.
تصور کنید فردی در یک نقطه دورافتاده کشور متقاضی آموزش برنامه‌نویسی باشد.
چنین فردی برای حضور در جلسات و کلاس‌های آموزشی حضوری در شهرهای بزرگ با مشکلات عدیده‌ای مثل هزینه تردد و اسکان مواجه می‌شود.
برای رفع این مشکل، از بطن مکتب خونه، مکتب پلاس متولد شد که پلتفرمی برای ارائه دوره‌های آموزشی مهارت محور است.
نکته حائز اهمیت این که به منظور افزایش اعتبار این دوره‌های آموزشی، برای اولین بار در ایران دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف گواهینامه‌های دانشگاهی برای دوره‌های آموزش آنلاین مهارت محور ارائه شده توسط مکتب خونه صادر کردند و اعتبار این دوره های آموزشی مورد تایید این دانشگاه های معتبر کشور قرار گرفت.
ناگفته نماند که مکتوب نیز به تازگی برای دنبال کردن اخبار و مقالات علمی و خبری در حوزه های مختلف راه اندازی شده و می توانید از جدیدترین مقالات آن استفاده کنید.
به این ترتیب مکتب خونه مسیر رشد خود را در ۸ سال گذشته به اجرای عدالت آموزشی در کشور و کمک به کاریابی و اشتغال جوانان این مرز و بوم گره زده است و این هدف را همچنان پیگیری خواهد کرد.
انتهای رپرتاژ آگهی