خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تجهیز بیش از ۴ هکتار اراضی مزرعه به آبیاری تحت فشار

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | پنجشنبه، 25 مهر 1398 - 06:02
رئیس مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی از تجهیزبیش از ۴ هکتار اراضی مزرعه به آبیاری تحت فشار در دانشگاه اردبیل خبرداد.
مزرعه،دانشكده،كشاورزي،تحقيقاتي،آموزشي،موتورخانه،روستائيان،هك ...

علی اکبر شکوهیان رئیس مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارکرد: ۴.۵ هکتار از اراضی مزرعه آموزشی و تحقیقاتی به آبیاری تحت فشار(ویلمو) مجهز شده است.
او افزود: در این مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دروس عملیات کشاورزی و مهارت آموزی و عملیات زراعی برای ۱۳۴ نفر دانشجو برگزار شده است.
شکوهیان گفت: حدود ۳ هکتار گندم در این مزرعه کاشت شده و حدود ۱۲ تن گندم برداشت شده و تعمیر فنس‌های معیوب و اجرای طرح تور مرغی در بال شرقی مزرعه و برچیدن و انتقال موتور موجود در موتورخانه قدیم مزرعه به هانگار ماشین‌های کشاورزی دانشکده و بهسازی و ترمیم موتورخانه فوق جهت استفاده به عنوان انباری مزرعه و همچنین بتن کاری و ترمیم کف و پله‌های اتاقک موتورخانه قدیمی از دیگر اقدامات انجام شده در این مزرعه آموزشی و تحقیقاتی است.
رئیس مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد:خرید ادوات کشاورزی مورد نیاز جهت بوم سمپاشی، چیزل غلتک دار و فاروئر به منظور استفاده در مزرعه، تهیه تفاهم نامه بین دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و روستائیان برای حفظ حریم زمین دانشکده و تخریب نشدن فنس‌های محیط مزرعه و نصب درب در دو سمت راه ورودی روستائیان به منظور حفظ حدود ۷۰۰ متر از اراضی دانشکده و همچنین کاهش هزینه فنس کشی مجدد در این قسمت و ساخت و نصب در‌های ورودی روستائیان از دیگر عملکرد ما در این مزرعه است.
او با اشاره به کاشت ۴.۵ هکتار یونجه ادامه داد: نمونه برداری و آنالیز خاک و آب زمین بابالان و اصلاح و کود دهی بر اساس اصول علمی و ارتقای برق مزرعه از ۱۵ کیلو وات به ۳۰ کیلو وات که امکان بهره برداری همزمان از پمپ و دستگاه ویلو را ممکن می‌سازد، از جمله کارهای انجام شده در مزرعه است.
انتهای پیام/