خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ضرورت تدوین سند اربعین دانشگاهیان/ اربعین پژوهی رسالت‌ دانشگاه ها

مهر | دین و اندیشه | چهارشنبه، 24 مهر 1398 - 15:49
معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: سند فرهنگی اربعین دانشگاهیان باید تدوین شود چراکه می‌تواند در ارائه راهکار برای بهتر برگزار کردن همایش اربعین تأثیرگذار باشد.
اربعين،ايلام،دانشگاهيان،علوم،فرهنگي،دانشگاه،وزارت،غفاري،مجمو ...

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، نشست ستاد اربعین دانشگاهیان استان ایلام با حضور غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس ستاد ملی اربعین دانشگاهیان کشور، برگزار شد.
غفاری در این نشست ضمن تقدیر از زحمات دانشگاه ایلام و مجموعه آموزش عالی استان ایلام در اهتمام به خدمات‌رسانی به زائرین اربعین، به‌تصادف اتوبوس دانشجویان دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی در این ایام اشاره کرد و سلام و تقدیر ویژه منصور غلامی مقام عالی وزارت علوم را به دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایلام به جهت اهتمام در پی‌گیری امور مربوط به این تصادف ابلاغ کرد.
وی با استقبال از پیشنهادات رئیس دانشگاه ایلام برای احداث اردوگاه فرهنگی اربعین در مرز مهران و اعزام زائرین دانشگاهی در طول سال به عتبات عالیات، تأکید کرد به‌صورت جدی این موضوعات را در وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد ملی اربعین پی‌گیری خواهد کرد.
وی در ادامه با اشاره به خدمات‌رسانی خوب موکب‌های دانشگاهی به زائرین پیاده‌روی اربعین، بیان کرد: با توجه به جایگاه نخبگی دانشگاه‌ها در سطح جامعه، نوع خدمات‌رسانی موکب‌های دانشگاهی باید با سایر مجموعه‌ها متفاوت باشد و دانشگاهیان باید با نگاه معرفتی و شناختی تولیدات هنری، فرهنگی و نرم‌افزاری را از این سرمایه بزرگ تهیه‌کرده و در اختیار سیل عظیم مخاطبان قرار دهند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، گفت: برای تحقق این مهم باید سند فرهنگی جامع اربعین توسط دانشگاهیان و بخصوص مجموعه آموزش عالی استان ایلام تدوین شود تا هندسه کار تنظیم و اجرا شود.
غفاری، اربعین پژوهی را یکی دیگر از رسالت‌های دانشگاهیان عنوان کرد و گفت: اربعین پتانسیل، ظرفیت و سرمایه عظیمی است و در قالب عرصه‌های مختلف قابلیت پژوهش دارد و برای همین دانشگاهیان باید به‌صورت جدی وارد فاز اربعین پژوهی شوند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، خاطرنشان کرد: سنگ بنای اربعین پژوهی در دانشگاه ایلام با برگزاری سوگواره ملی دانشگاهیان سراسر کشور نهاده شد که انشاء الله سومین سوگواره در سال آینده به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.
غفاری درخصوص تأمین زیرساخت‌ها نیز گفت: باوجود تلاش‌های فراوان برای توسعه زیرساخت‌ها، این اقدامات کفایت نمی‌کند و با توجه به شرایط مرزی مهران و مجموعه استان و همچنین ظرفیت شناوری که در حال تردد است باید زیرساخت‌های بیشتری تأمین شود.