سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جمع آوری بیش از 17 تن بذر جنگلی، مرتعی و دارویی در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا | استان‌ها | شنبه، 12 مرداد 1398 - 08:49
‌مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از جمع آوری بیش از ۱۷ تن بذور جنگلی، مرتعی و دارویی در رویشگاههای استان خبر داد.
تن،استان،بذر،بذور

‌مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از جمع آوری بیش از ۱۷ تن بذور جنگلی، مرتعی و دارویی در رویشگاههای استان خبر داد.
‌به گزارش ایسنا، غلامحسین حکمتیان اصل در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری میزان ۶ تن بذر "باریجه" و ۷ تن بذر "آنغوزه" و ۲ تن بذر "جاشیر" و یک تن بذر "بیلهر" و ۲ تن بذر "بادام اسکوپاریا" از سطح رویشگاه‌های استان جمع آوری شده است.
وی افزود: پیش بینی می شود تا شروع فصل کاشت بیش از ۵۰ تن بذور جنگلی، مرتعی و گیاهان دارویی با مشارکت مردمی و از طریق بهره برداران و تعاونی فراگیر منابع طبیعی استان جمع آوری شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد‌ در مورد هدف از این کار گفت: این بذور با توجه به کیفیتی که دارند ذخیره سازی می شوند و جهت احیاء پوشش گیاهی و جنگلی در فصل مناسب که با مشارکت مردم در سطح استان و جاهایی که استعداد رویش این نوع بذرها را دارند، استفاده می شوند.
انتهای پیام