عراقچی: مداخلات تنها موجب تأخیر در بازگشت وضعیت عادی به تنگه هرمز خواهد شد/ همه طرفها به تفاهمات پایبند باشد/ دولت آمریکا وظیفه دارد که مقدمات عقبنشینی از مناطق اشغالی را مهیا سازد
سید عباس عراقچی گفت: در خصوص تنگه هرمز تأکید کردم که بر اساس تفاهمات انجامشده، مدیریت و بازگشایی کامل تردد دریایی در این آبراه، پس از رفع موانع موجود، بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و روند اجرای این ترتیبات در حال انجام است. مسئولیت اجرای این سازوکار صرفاً بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و هیچ کشور یا نهاد دیگری در این زمینه مسئولیتی ندارد.
سید عباس عراقچی گفت: در خصوص تنگه هرمز تأکید کردم که بر اساس تفاهمات انجامشده، مدیریت و بازگشایی کامل تردد دریایی در این آبراه، پس از رفع موانع موجود، بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و روند اجرای این ترتیبات در حال انجام است.
مسئولیت اجرای این سازوکار صرفاً بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و هیچ کشور یا نهاد دیگری در این زمینه مسئولیتی ندارد.
کد خبر: 780070 | ۱۴۰۵/۰۴/۰۷ ۱۳:۰۳:۳۹
سید عباس عراقچی گفت: در خصوص تنگه هرمز تأکید کردم که بر اساس تفاهمات انجامشده، مدیریت و بازگشایی کامل تردد دریایی در این آبراه، پس از رفع موانع موجود، بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و روند اجرای این ترتیبات در حال انجام است.
مسئولیت اجرای این سازوکار صرفاً بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و هیچ کشور یا نهاد دیگری در این زمینه مسئولیتی ندارد.
به گزارش ایرنا؛ عراقچی تأکید کرد: هرگونه مداخله یا تلاش برای ایجاد ترتیباتی مغایر با تفاهمات موجود، تنها موجب پیچیدهتر شدن شرایط، تأخیر در بازگشت وضعیت عادی به تنگه هرمز و افزایش تنش خواهد شد؛ همانگونه که طی دو شب گذشته نیز شاهد برخی تحرکات تنشزا در این منطقه بودیم.
او اضافه کرد: از همه طرفها درخواست می کنم به تفاهمات انجامشده پایبند باشند، از هرگونه مداخله در روند مدیریت تنگه هرمز خودداری کنند و اجازه دهند این تفاهمات در مسیر خود اجرا شود.
عراقچی ادامه داد: بر اساس مفاد تفاهمات، جنگ باید در همه جبههها، از جمله لبنان، متوقف شود.
متأسفانه رژیم صهیونیستی همچنان به حملات خود ادامه میدهد.
دولت آمریکا، بر اساس تعهداتی که پذیرفته است، مسئولیت دارد این حملات را متوقف کند، زمینه تثبیت آتشبس را فراهم آورد و مقدمات عقبنشینی از مناطق اشغالی را مهیا سازد.