خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 07 تیر 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

توضیح تامین اجتماعی به این سوال که چرا حقوق خرداد ماه برخی بازنشستگان کمتر پرداخت شد

اعتماد | همه | یکشنبه، 07 تیر 1405 - 12:11
سازمان تامین اجتماعی درباره علت اینکه چرا مبلغ واریزی برخی مستمری‌بگیران کمتر از مبلغ خالص نهایی پرداختی مندرج در فیش خرداد ماه بوده،‌ توضیح داد.
سازمان،مبلغ،حقوق،اجتماعي،واريزي

کد خبر: 780034 | ۱۴۰۵/۰۴/۰۷ ۱۲:۰۰:۳۴
سازمان تامین اجتماعی درباره علت اینکه چرا مبلغ واریزی برخی مستمری‌بگیران کمتر از مبلغ خالص نهایی پرداختی مندرج در فیش خرداد ماه بوده،‌ توضیح داد.
به گزارش ایسنا، سازمان تامین اجتماعی به پرسش‌های متداول درباره متناسب‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سال ۱۴۰۵ مبنی بر اینکه «چرا مبلغ واریزی برخی مستمری‌بگیران کمتر از مبلغ خالص نهایی پرداختی مندرج در فیش خرداد ماه بوده است؟» پاسخ داده است.
براساس توضیحات سازمان، کلیه پرداخت‌ها و کسورات مستمری از جانب سازمان تأمین اجتماعی بر اساس آیتم‌های درج شده در فیش حقوقی است که توسط بانک‌های عامل عینا پرداخت می‌شود.
بر اساس بررسی‌های انجام شده، بعضی از مستمری‌بگیرانی که حقوق خود را از بانک عامل دریافت می‌کنند، پس از واریز وجه حقوق ارسالی از سازمان، اقساط خریدهای اعتباری اعم از تسهیلات یا فروشگاه‌های ارائه دهنده خرید اعتباری یا اقساطی و ...‌ مستقیما توسط بانک از حقوق واریزی کسر می‌شود؛ شعب یا مرکز تماس سازمان تأمین اجتماعی دسترسی به این اطلاعات و جزئیات آن ندارند.