موجر حق افزایش اجاره بها بیش از ۲۵ درصد را ندارد
باشگاه خبرنگاران
|
اقتصادی
|
چهارشنبه، 03 تیر 1405 - 13:22
مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت:
قرارداد اجاره برای مستاجران در صورت افزایش بیش از ۲۵ درصدی اجارهبها به صورت خودکار تمدید خواهد شد.
باشگاه خبرنگاران جوان؛ محبوبهکباری - رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به مصوبه سران قوا درباره ساماندهی بازار اجاره گفت: بر اساس این مصوبه، اگر مستاجری درخواست تمدید قرارداد داشته باشد و بخواهد در همان محل سکونت خود ادامه اقامت دهد، موجر نمیتواند بیش از ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش مبلغ اجارهبها را مطالبه کند.
خالقی افزود: در صورتی که موجر افزایش بیش از این میزان را درخواست کند، مستاجر میتواند بر اساس این مصوبه از پذیرش این افزایش خودداری کند و قرارداد اجاره وی به صورت خودکار تمدید خواهد شد.