خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 02 تیر 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

صرفه‌جویی در مصرف انرژی ضرورتی برای حفظ پایداری تولید و خدمات

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 02 تیر 1405 - 11:33
ایذه – عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مدیریت مصرف انرژی در شرایط کنونی کشور یک ضرورت است و می‌تواند به پایداری تولید، حفظ خدمات عمومی و افزایش تاب‌آوری زیرساخت‌ها کمک کند.
مصرف،انرژي،حفظ،مديريت،افزايش،تداوم،عبور

فرشاد ابراهیم‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کشور در حال عبور از شرایطی است که بیش از هر زمان دیگری نیازمند هم‌افزایی میان دولت، بخش خصوصی و مردم برای استفاده بهینه از منابع و ظرفیت‌های موجود هستیم.
وی افزود: با افزایش دمای هوا و رشد مصرف برق در بخش‌های مختلف، مدیریت مصرف انرژی به یک راهبرد مهم برای جلوگیری از فشار بر شبکه‌های تأمین و تداوم فعالیت‌های تولیدی و صنعتی تبدیل شده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر میزان که مصرف انرژی در بخش‌های غیرضروری کاهش یابد، امکان تأمین پایدار انرژی برای صنایع، مراکز خدماتی و بخش‌های مولد اقتصاد بیشتر خواهد شد و این موضوع به حفظ اشتغال و تداوم چرخه تولید کمک می‌کند.
ابراهیم‌پور تأکید کرد: مدیریت مصرف به معنای کاهش رفاه مردم نیست بلکه به معنای افزایش بهره‌وری و استفاده مسئولانه از منابعی است که در اختیار همه نسل‌ها قرار دارد.
نماینده مردم ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تجربه کشورهای مختلف نشان می‌دهد که مشارکت آگاهانه مردم در مدیریت مصرف انرژی، یکی از مؤثرترین ابزارها برای عبور از دوره‌های فشار بر زیرساخت‌ها و حفظ پایداری اقتصادی است.
وی افزود: امروز صرفه‌جویی در مصرف آب و برق بیش از آنکه یک توصیه فردی باشد یک مسئولیت اجتماعی در راستای حمایت از تولید، حفظ منابع ملی و افزایش کارآمدی اقتصاد کشور محسوب می‌شود